וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך קבלן אחד לבד מעז

אייל דץ

27.5.2009 / 12:32

יזם פרטי החליט להתעלם מהחלטת עיריית תל אביב, הכניס טרקטור לפארק קריית ספר והחל להרוס את המבנים בו. העירייה: "פעולותיו לא חוקיות"

יח"צ - חד פעמי

(צילום וידאו: ערן ורד, צילום סטילס: מורן בית הלחמי)

תושבי קריית ספר בתל אביב היו כבר בטוחים שסוף סוף, לאחר מאבק ממושך, הם יזכו לפארק שהובטח להם על ידי העירייה. אמש הם הוכו תדהמה לאחר שטרקטורים של קבלן, שזכה בעבר במכרז להקמת חניון במקום, נכנס לשטח והחל להרוס מבנים כחלק מעבודות הכנה לקראת הקמת חניון.

מתחם קריית ספר הוא אחד השטחים הגדולים הלא בנויים האחרונים בלב תל אביב. מדובר ב-26 דונם שתחומים בין הרחובות לינקולן, יהודה הלוי, וילסון וסעדיה הגאון. אדמת המתחם היא בבעלות מינהל מקרקעי ישראל, ובמהלך תשע השנים האחרונות מנהלים תושבי האזור מאבק עיקש להקמת פארק ירוק על השטח.

לפני כחודש חלה תפנית במאבק, כאשר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה החליטה על הקמה מיידית של פארק במתחם. הוועדה אף הטילה על מהנדס העירייה להגיע להסכמות עם מינהל מקרקעי ישראל לגבי ניוד זכויות הבנייה בשטח.

ההחלטה עוררה התרגשות רבה בקרב התושבים, אולם היה מי שממש לא התלהב והחליט לפעול על דעת עצמו - היזם. אמש, כאמור, הוא הגיע לשטח עם טרקטור והחל בעבודות התשתית להכנת החניון. תושבי האזור הפצירו בו שיפסיק בהרס המבנים, הגינה והפסל הסביבתי, אך זה טען כי זכותו לנהוג בשטח כשלו.

מארגני המאבק חוששים כי הקבלן ניצל את העובדה כי ועדת הערר בנושא החניון בשטח פארק קריית ספר החליטה ב-20.11.08 שלעירייה יש חצי שנה לקדם תוכנית להפקדה ולא, הוא יוכל להקים בשטח חניון. החלטת המועצה על הקמת הפארק אמנם התקבלה בתאריך 22.4.09 אולם הפרוטוקול של ישיבה פורסם לציבור רק רק לפני יומיים ב-25.5.09, חמישה ימים לאחר תום חצי השנה שהקציבה וועדת הערר בנושא.

בעירייה דוחים בכל תוקף את טענות התושבים ומבהירים כי פעולות הקבלן הן לא חוקיות וכי במידה ויתברר כי הוא זה שביצע אתמול את עבודות התשתית ינקטו נגדו הליכים. לטענתם, "מבדיקה של פקחי העירייה עולה כי סככות לא חוקיות שעמדו במתחם קריית ספר, נהרסו היום באמצעות טרקטור לא מזוהה. טרם אותר האחראי לנעשה". ראוי לציין כי שם היזם ידוע לנאבקים בהקמת החניון.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully