וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים בימין רבים מי יותר קיצוני בדעותיו

פנחס וולף

27.5.2009 / 12:40

חבר האיחוד הלאומי זעם על הצעת חברו לסיעה, ח"כ אריה אלדד, לפיה ירדן היא המדינה הפלסטינית. "גם ירדן היא חלק מישראל"

באיחוד הלאומי נרשמה היום (רביעי) התנגדות להצעתו של ח"כ אריה אלדד, החבר בסיעה, להקים מדינה פלסטינית בירדן. לדברי ח"כ מיכאל בן ארי "לעם ישראל אין שום רשות לוותר באופן כלשהו על חבלי מולדת. ירדן היא חלק מארץ ישראל".בן ארי הוסיף ציטוט והבהיר כי "שתי גדות לירדן - זו שלנו זו גם כן!".

כזכור, אתמול זימן שר החוץ הירדני את שגריר ישראל בעקבות הדיון במליאה הנוגע להצעת החוק. לפי הצעת החוק של אלדד, שנדונה במליאה בשבוע שעבר הבהיר ח"כ אלדד כי הפלסטינים בשטחים צריכים לקבל אזרחות ירדנית, משום שירדן היא המדינה הפלסטינית. באי הישיבה העבירו את ההצעה לסדר היום, לאחר ש-53 ח"כים תמכו בה ורק תשעה התנגדו. כעת תועבר ההצעה לדיון בוועדת חוץ וביטחון.

אלדד אמר כי רק כאשר תוסר סופית האפשרות להקים מדינת טרור פלסטינית ממערב לירדן ייאלצו מדינות העולם וישראל לדון ברצינות בחלופות וייזכרו בעובדה שירדן יושבת על שלושת רבעי מהשטח של הבית היהודי שהובטח ליהודים. כמו כן ציין כי 70 אחוז מאזרחיה של ירדן פלסטינים, ולפיכך ירדן היא פלסטינית.

ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) אמר בעקבות ההצעה כי "אני מגנה את קיום הדיון בהצעת אריה אלדד בעניין האופציה הירדנית. עצם אישור הנושא לדיון על סדר יומה של הכנסת מהווה פגיעה במדינה ריבונית שיש לה הסכם שלום עם ישראל". א-סנע הוסיף כי "האופציה הירדנית חלפה ואינה קיימת, הפתרון הוא פלסטין לפלסטינים וירדן לירדנים. הבעיה באיזור היא ישראל והכיבוש שהגיע הזמן שיחלוף מהעולם. הפיתרון הוא הקמת מדינה פלסטינית בשטחים הפלסטינים הכבושים כשבירתה ירושלים הפלסטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully