וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הורי חולה הסרטן הסכימו שיקבל טיפול

עידן דורנר

27.5.2009 / 13:09

דניאל האוזר נמלט עם אימו לאחר שהוריו התנגדו שיעבור כימותרפיה, בטענה שמדובר בטיפול המנוגד לאמונתם הדתית

הוריו של הנער האמריקאי ממניסוטה, שנמלט עם אימו לאחר שהוריו התנגדו שיעבור טיפול נגד מחלת הסרטן, הודיעו כי כעת הם מוכנים שיעבור טיפולי כימותרפיה. הנער, דניאל האוזר בן ה-13, סובל מסרטן בבלוטות הלימפה והוזהר על ידי הרופאים כי הוא ימות אם לא יקבל טיפול רפואי. אימו, קולין, אמרה כי אמונותיה הדתיות לא מתיישבות עם הטיפולים השכיחים וכי היא מעוניינת שבנה יעבור טיפול בשיטות טבעיות בלבד.

בעקבות עמדת האם, בית המשפט הורה להעביר את דניאל למשפחה אומנה, אלא אם כן הוא יעבור טיפול רפואי, בשל החשש לחייו. אימו אמרה לבית המשפט כי היא מאמינה כעת שכימותרפיה היא הטיפול הטוב ביותר עבור בנה.

השופט במשפט ג'ון רודנברג פסק בתגובה כי הנער יישאר עם הוריו, וקבע כי יש להתחיל בכימותרפיה במהירות האפשרית. "דני אוהב את הוריו והם אוהבים אותו. הוא ילד טוב, נעים הליכות", אמר השופט. "אני יודע שהוא צריך להישאר בחזקת הוריו – כל עוד אני אשתכנע שהם יאפשרו לו לעבור את הטיפול המתאים". עם זאת, התביעה במשפט הביעה חשש כי המשפחה עשויה להתחמק מהטיפול שוב. "לאנשים האלה יש היסטוריה של שינוי דעתם", אמר התובע ג'יימס אולסון.

דניאל האוזר עבר טיפול של כימותרפיה בפברואר, אך הפסיק לאחר טיפול אחד בלבד, בטענה כי הטיפול מנוגד לאמונתו הדתית. הוא ואימו לא הופיעו לדיון בבית המשפט בשבוע שעבר, לאחר שבית המשפט הורה להציג תצלום רנטגן של הגידול בחזהו. לאחר חיפושים ברחבי ארה"ב שערכו כשבוע, האם ובנה נמצאו בקליפורניה, וחזרו למינסוטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully