וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר טרומית: מאסר לשולל ישראל כמדינה יהודית

פנחס וולף

27.5.2009 / 12:01

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעתו של ח"כ אורלב, לפיה מי שיפרסם קריאה לשלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית יישלח לשנת מאסר

מי שיפרסם קריאה לשלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, דינו יהיה שנת מאסר – כך אישרה היום (רביעי) הכנסת בקריאה טרומית. על פי הצעת החוק של ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי), כדי לשאת בעונש, צריך שמאותה קריאה יובן שיש אפשרות סבירה שאותה קריאה תביא לעשיית מעשה של שנאה, בוז או אי נאמנות למדינה או לרשויות השלטון. 47 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, 34 הצביעו נגדה וח"כ אחד נמנע.

בהסבר להצעת החוק נכתב כי, "פרשת עזמי בשארה מלמדת אותנו שהצהרות הופכות מהר מאוד למעשים. הצהרותיו הבלתי פוסקות של עזמי בשארה כנגד זהותה של ישראל כמדינה יהודית התפתחו מהר מאוד לביקורים בארצות אויב כמו סוריה ולבנון, חרף האיסור לבקר במדינת אויב ואף לחשדות בדבר מסירת מידע וסיוע לאויב במהלך מלחמת לבנון השנייה. צביונה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית חייב להישמר ולבל יישלל על ידי אף אדם".

הדיון במליאה גרר תגובות נזעמות מקרב חברי הכנסת של השמאל. יו"ר בל"ד, ג'מאל זחאלקה אמר בדיון כי, "אורלב מציע להכניס את מי שלא מסכים איתו לבית הסוהר. המדינה צריכה לנהוג כמדינה דמוקרטית אמיתית לכלל האזרחים. המדינה לא שייכת לעם מסוים. אם איש ימין קיצוני יאמר 'מוות לערבים' לא צריך להכניסו לכלא, אבל מי שיאמר 'מדינת כל אזרחיה יכול להיכנס לכלא'. אני קורא לדבר בשם השפיות. זהו חוק מטורף. תחוקקו מאה חוקים, אבל אנחנו לא נהיה ציוניים.

יו"ר מרצ ח"כ חיים אורון אמר: "הממשלה המטורפת הזו – מה אתם בדיוק עושים? משטרת מחשבות? ירדתם מהפסים? זכותם של אזרחי ישראל לומר שהם חושבים שיהודית ודמוקרטית היא ניסוח לא נכון. אני חושב שהם טועים, אבל מה זה שייך לתחום הפלילי?"

ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) הגיב להצעת החוק ואמר כי "הצעתו של אורלב היא מקרתיזם ורדיפה פוליטית. זהו מסמר בארון הקבורה של הדמוקרטיה על ידי הימין, שהם האיום על הדמוקרטיה הישראלית".

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר כי "זהו מרכיב נוסף בשטף הצעות החוק האנטי-דמוקרטיות אשר מציפות את הכנסת בימים אלה. בדומה להצעת החוק האוסרת על ציון הנכבה, מדובר ביוזמה דרקונית אשר עושה דה-לגיטימציה לשיח ציבורי לגיטימי, ושמטרתה להשתיק מראש דיון חופשי בשאלות מהותיות. יש לקוות שחברי הכנסת יתעשתו ויזכרו שתפקידם הוא להגן על חופש הביטוי, לא לרמוס אותו."

לפני כעשרה ימים הוגשה הצעת חוק על ידי ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) לפיה ייאסר קיום אירועים והפגנות המציינים את הנכבה. ההצעה אושרה ביום ראשון בוועדת השרים לענייני חקירה ותובא בקרוב להצבעה בכנסת. יום הנכבה מצוין כיום אבל וזיכרון על ידי הפלסטינים מדי שנה ב- 15 במאי, יום לאחר הכרזת העצמאות (על פי התאריך הלועזי). לפי הצעת החוק, ייאסר לציין באירועים ובפעילות ציבורית את הקמתה של מדינת ישראל כמועד של צער וחורבן. ההצעה קובעת עונש של עד שלוש שנות מאסר לעובר על החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully