וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנחים ב"פתוחה" ימליצו להשהות השביתה

פנחס וולף ונעמה טלמור

27.5.2009 / 11:30

סגל ההוראה השובת למעלה מחודש הצהיר בוועדת החינוך כי ימליץ על חזרה ללימודים בשבוע הבא, במקביל להמשך המו"מ עם ההנהלה

לאחר חמישה שבועות של שביתה באוניברסיטה הפתוחה גובש במזל טוב פיתרון למשבר במוסד האקדמי הגדול בישראל: בתום ישיבה מיוחדת בת שעתיים של ועדת החינוך של הכנסת הבוקר (רביעי) הודיעו נציגי סגל ההוראה השובת המאוגדים באמצעות ארגון "כוח לעובדים" כי ימליצו לאסיפת העובדים להשהות את השביתה במוסד ולחזור ללמד במקביל להתקדמות במשא ומתן ובהליך הגישור עם הנהלת האוניברסיטה.

"הערב תתכנס הנהגת סגל ההוראה, והכוונה היא שלכל המאוחר ביום ראשון נכנס את האסיפה על מנת לאשר ההחלטה לחזור לשגרת לימודים באוניברסיטה", אמרה שרון מלכי, נציגת ארגון סגל ההוראה.

על פי הצעת ההחלטה של הוועדה, בניצוחו של היו"ר חבר הכנסת זבולון אורלב, יעוגנו יחסי העבודה במוסד בהסכם קיבוצי, לכל הפחות בכל הנוגע לעבודתם של המנחים באוניברסיטה הפתוחה. כמו כן קראה הוועדה למנוע הרעה בתנאי העבודה של העובדים. הועדה התחייבה גם לקיים ישיבות מעקב על מנת להבטיח את סיום הסכסוך.

יו"ר הועדה, ח"כ זבולון אורלב, אמר בתום הדיון: "הרגשתי משב רוח חיובי במהלך הישיבה. אנחנו לא מתכוונים להחליף את ההידברות הישירה בין הצדדים בהליך הגישור. מטרתנו היא לתת רשת ביטחון לעובדים ומצד שני לשמור גם על האוניברסיטה".

יו"ר שדולת הסטודנטים, ח"כ אלכס מילר, הגיב גם הוא להסכמות והצהיר: "לאחר תקופה ארוכה בה היתה תחושה של גרירת רגליים בכל הקשור למו"מ בין הצדדים – הצלחנו סוף סוף להגיע לנוסחה שתחזיר את הסטודנטים אל ספסל הלימודים ותבטיח את השלמת הפערים שנוצרו. לאחר שנציגי הסגל נקטו בצעד בונה אמון כמו ההמלצה להשהיית השביתה, מן הראוי שהנהלת האוניברסיטה תנקוט בצעדים דומים". מילר התייחס בכך לדרישת המנחים כי לאור נכונותם להשהות השביתה במוסד - תבטל ההנהלה את מכתבי האזהרה שנשלחו למרצים השובתים.

הסטודנטים איימו: "נצא בצעדים חריפים"

מוקדם יותר הצהיר שגיא בן חור יו"ר אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה כי "אם השביתה לא תסתיים לאחר חג השבועות נצא בצעדים חריפים ונשנה את כללי המשחק. לסטודנטיות בהריון לא תעזור דחיית סמסטר. אתם רבים ביניכם ובסוף לא יישארו סטודנטים משום שהם יעברו למקומות אחרים".

בן חור אמר עוד כי "התנהלות ההנהלה וסגל ההוראה בסכסוך הזה הזויה ולא יתכן מצב שבו 40 אלף סטודנטים נלקחים כבני ערובה. לא יתכן ש-20% מההשכלה הגבוהה משותקת בעוד הצדדים ממשיכים להתבצר בעמדותיהם".

לדבריו, "כבר בסמסטר קיץ הקרוב נרשמו 5,000 סטודנטים בלבד במקום 15 אלף כבדרך כלל. יש הליך של גישור וצריך לדבר בו על הכל, אך צריך להפסיק את השביתה עכשיו. אם הגישור יתפוצץ בגלל ההסכם הקיבוצי נשקול לעמוד לצד המנחים, אך כרגע הם צריכים לתת צ'אנס לגישור ולא לדרוש את ההסכם הקיבוצי כתנאי לפתיחת התהליך".

נשיאת האוניברסיטה הפתוחה, פרופ' חגית מסר ירון, שהגיעה לראשונה לדיון בנושא בכנסת, אמרה בוועדה שעמדת האוניברסיטה היא שכלל המנחים יועסקו בתנאי עבודה הקבועים בהסכם הקיבוצי הארצי שנחתם עם ארגוני הסגל הזוטר באוניברסיטאות עם ההתאמות הנדרשות עקב אופי העבודה הייחודי של האוניברסיטה הפתוחה. "הנהלת האוניברסיטה תשקול בחיוב את עיגון תנאי ההעסקה בהסכם קיבוצי לאחר שיסוכמו התנאים", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully