וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליטיקאית קנדית שחטה כלב ים ואכלה את לבו

עידן דורנר

27.5.2009 / 10:22

המושלת הכללית של קנדה הדהימה את התקשורת כשביתרה כלב ים ואכלה את לבו המדמם, לאות סולידריות עם הציידים בארצה

המושלת הכללית של קנדה מיקאל ז'אן סייעה לציידים לשחוט כלב ים ואכלה את ליבו הנא, כדי להביע סולידריות עם הציידים הנתונים למתקפה חריפה מצד ארגוני בעלי חיים ולחרם מטעם האיחוד האירופי. ז'אן השתמשה בסכין ציידים מסורתית של אסקימואים כדי להוציא ליבו של היונק, ונגסה בלב המדמם במקום. לדבריה, הלב היה טעים מאוד.

הפרשה התרחשה מספר שבועות לאחר שהאיחוד האירופי הצביע בעד חוק האוסר על סחר במוצרים המיוצרים מבשר כלבי ים, צעד שמטרתו לשים קץ להמתה האכזרית של החיות, במיוחד בקנדה וביפן. החקיקה החדשה תאסור יבוא ומכירת פרוות כלבי ים, שמן ומוצרים המכילים אומגה 3 , הידוע ביתרונות הבריאותיים הרבים שלו. החלטת האיחוד עדיין טעונה אישור של שרי האיחוד כדי להיכנס לתוקף. עם זאת, סביר שהם יאשרו את ההחלטה עוד לפני עונת הציד של 2010.

עם זאת, ז'אן לא אמרה האם פעולותיה נעשו בתגובה להחלטת האיחוד האירופי. דובר האיחוד מסר בתגובה כי הסיפור הוא "מוזר מדי מכדי להתייחס אליו". ז'אן נקטה בצעד השנוי במחלוקת כשסיירה בצפון קנדה והשתתפה בפסטיבל בו לקחו חלק מאות אנשים. כשנשאלה האם דבריה נעשו כמסר לאיחוד האירופי השיבה: "תבינו מזה מה שאתם רוצים". המושלת הכללית של קנדה היא נציגתה של המלכה אליזבת' ה-2 במדינה. ז'אן היא השחורה הראשונה שנבחרה לתפקיד, והאישה השלישית המכהנת בו.

רצח שיטתי בחסות הממשלה

האסקימואים האחראים לציד מודעים לאיסור של האיחוד, רבים חוששים כי להחלטה תהיה השפעה ישירה על אורח חיים והכנסתם. הרשויות בקנדה טוענות כי ציד כלבי הים הוא הכרחי לכ-6,000 דייגים, שמכירת כלבי הים מהווה את עיקר פרנסתם. ממשלת קנדה אישרה הרג של יותר מ-300 אלף כלבי ים השנה. עם זאת, הדייגים עצמם טוענים כי עד כה הם יהרגו רק 65 אלף השנה וכי הירידה במחיר הפרווה של כלבי הים גרמה לכך שישנם פחות ציידים מבעבר.

ארגוני זכויות בעלי חיים טוענים כי שיטת ההריגה של הציידים היא ברברית: בכל שנה, מאות אלפי כלבי ים נרצחים באכזריות בעידוד הממשלה – מה שהופך את ציד כלבי הים הקנדי לטבח הגדול בעולם של יונקים ימיים. השיטה הנפוצה להרג כלבי ים היא באמצעות חבטות בראשם באלות, עד למותם.

בתחילת האביב, כאשר גורי כלבי הים מתחילים להשיל את פרוותם הלבנה, כ-6,000 דייגים קנדיים פונים להרוג ולפשוט את עורם של מאות אלפי גורים, וזאת לעיני האמהות המבועתות שאינן יכולות להגן על גוריהן, רובם רק בני מספר שבועות עד מספר חודשים. לפי בדיקה של וטרינרית, נמצא כי במהלך הציד 40% מהגורים מופשטים מעורם בעודם בחיים. בכל שנה, הדייגים הורגים שליש מכל אוכלוסיית הגורים. מספר זה אינו כולל את הגורים שנפצעו, לא נתפסו ונשארו לגסוס למוות.

כלבי הים הם יונקים נודדים, המגיעים לחופים המערביים של צפון האוקיינוס האטלנטי כדי ללדת על גושי קרח צפים ומוגנים לכאורה. הנקבות נותרות עם הגורים במשך תקופה קצרה ונודדות עם הזכרים. הגורים לומדים לשחות לבד, ועד אז הם חסרי אונים לחלוטין, ללא אמצעי הגנה ומוטלים על הקרח כשיכולתם לנוע מוגבלת מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully