וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט כינה העתירה "שטויות", אולמרט ויתר

עדי שמחוביץ

27.5.2009 / 11:06

פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר משכו את עתירתם לדחיית השימוע במשפטו, לאחר ששופטי בית המשפט העליון כינו אותה "שטויות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

פרקליטיו של אהוד אולמרט משכו הבוקר את עתירתם בבקשה לדחות השימוע בעניינו של ראש הממשלה לשעבר, זאת בעקבות הביקורת שהשמיעו עליה שופטי בית המשפט העליון. השופט אדמונד לוי אמר בעת הדיון "נחרדתי לגלות שיש תיקים של אנשים שרוצים לערער שתקועים לסוף שנת 2009. למה אנחנו צריכים להיות עסוקים בשטויות האלה"? לוי התייחס לחילוקי המחלוקת בין עורכי דינו של אולמרט, זהר, נבות תל צור ויהודה ויינשטיין ובין הפרקליטות.

פרקליטו של אולמרט, עו"ד אלי זהר, אמר בתום הדיון כי הוא "מסכים במאה אחוז עם הערות השופטים, ודיון זה כלל לא היה צריך להגיע לבית המשפט". זהר העריך כי ניתן יהיה להגיע להסכמה עם היועץ המשפטי לממשלה. כשנשאל אם הם מנסים למשוך זמן השיב זהר כי "הלחץ על התאריכים נותן לנו הרגשה לא נוחה, מדובר בטיעונים עניינים לעתירה".

עו"ד דנה בריסקמן מפרקליטות המדינה אמרה בתום הדיון כי "ניתן לצדדים מספיק זמן להתכונן כראוי לשימוע ולהכין אותו. בכוונתנו לנהל את ההליך בקצב הראוי, בדיוק כמו שאנו מנהלים כל הליך פלילי אחר".

באי כוחו של אולמרט פנו לפרקליטות בניסיון לתאם מועדים מוסכמים לשימוע בחודשים אוגוסט וספטמבר. לטענת עורכת הדין דנה בריסמן מפרקליטות המדינה, היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הציע לאולמרט לקיים את השימוע בעניינו ב-15 לחודש אוגוסט, אך עורכי דינו של אולמרט מתעקשים שהשימוע יתקיים בין ה-23 באוגוסט ל-17 בספטמבר. בעקבות הפערים הקטנים בלוחות הזמנים המליצו שופטי בית המשפט העליון לעורכי דינו של אולמרט, למשוך את עתירתם בנושא דחיית השימוע במשפטו.

אמיר דן יועץ התקשורת של אולמרט אמר לאחר הדיון כי "יש כאן איזה לחץ וחיפזון בלתי מוסברים של הפרקליטות כאילו הם נמצאים בתחרות כלשהיא. האינטרס הציבורי הוא שכל אזרח יזכה להליך אמתי והוגן ואם רוצים שימוע אמיתי אז שיתנו לנו ללמוד את החומר. כל ההתעקשות כאן היא על 4 שבועות בלבד. אין כל אינטרס ציבורי בהתעקשות של הפרקליטות".

עו"ד רן נזרי, עוזר בכיר ליועץ המשפטי לממשלה, אמר בתום הדיון כי "העובדה שמנסים לקשור את השימועים בכל התיקים מלמדת על העובדה שאפשר היה לדחות את השימוע לחודשים ארוכים, ולכן היועץ המשפטי עמד על על כך שיקבע מועד אחרון. אנו שמחים שבית המשפט קיבל את עמדתנו".

העתירה שהוגשה לבג"ץ, על ידי עורכי דינו של אולמרט טענה כי הניתוח יבוצע בבית החולים של אוניברסיטת קורנל בניו יורק ותקופת ההחלמה מוערכת בכשלושים יום, כאשר בשבועיים הראשונים יידרש אישפוז. אולמרט צפוי לשוב לישראל בתחילת חודש יולי.

השימוע יעסוק בשלוש פרשיות

השימוע של ראש הממשלה לשעבר יעסוק בשלוש פרשות בהן הוא חשוד והוחלט, על ידי היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, על הגשת כתב אישום נגדו בכפוף לשימוע. שלוש הפרשות הן: פרשת טלנסקי, בה חשוד אולמרט כי קיבל כספים שלא כדין בזמן שכיהן כראש עיריית ירושלים וכשר בממשלה. פרשת ראשונטורס, בה חשוד אולמרט כי במהלך כהונתו כראש עיריית ירושלים וכשר בממשלה קיבל טובות הנאה כאשר גופים ציבוריים מימנו נסיעות שלו ושל משפחתו לחו"ל, ופרשת מרכז ההשקעות בה חשוד אולמרט כי בזמן שכיהן כמ"מ ראש הממשלה וכשר התמ"ת פעל, תוך ניגוד עניינים, בענייני לקוחותיו של מקורבו עו"ד אורי מסר מול משרד התמ"ת.

בשתי פרשות בהן חשוד אולמרט עדיין לא התקבלה החלטה: פרשת "הבית ברחוב כרמייה", בה חשוד אולמרט כי קנה בית ברח' כרמייה בירושלים בהנחה משמעותית בתמורה לטובות הנאה, ופרשת "המינויים הפוליטיים" בה חשוד אולמרט כי בזמן היותו שר התמ"ת מינה ברשות לעסקים קטנים,מינויים של מקורבים משיקולים פוליטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully