וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ' קוריאה הפעילה הכור: "נגיב על כל תוקפנות"

27.5.2009 / 8:08

עיתון דרום קוריאני מדווח כי לוויני ריגול אמריקאים זיהו פעילות בכור הגרעיני ביונגביון. בנוסף שיגרה הלילה צ' קוריאה טיל בליסטי נוסף

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

צפון קוריאה התעלמה מהגינוי והאיומים וחידשה הלילה (רביעי) פעילות הכור הגרעיני ביונגביון, כדי לייצר עוד פלוטוניום לשימוש בפצצות גרעיניות. על פי דיווח של עיתון דרום קוריאני, לווייני ריגול אמריקאים הבחינו בחידוש הפעילות בכור.

בנוסף, צפון קוריאה שיגרה הלילה טיל בליסטי קצר טווח בחופה המזרחי. סוכנות הידיעות של דרום קוריאה דיווחה כי צפון קוריאה שיגרה טיל נוסף לטווח קצר, יממה לאחר ששיגרה שני טילים לטווח זה. סוכנות הידיעות "יוהאפ" מסרה כי הדיווח מסתמך על דבריו של גורם ממשלה מסיאול.

דובר צבא צפון קוריאה אמר כי "כל צעד תוקפני נגד ספינות צפון קוריאניות, הכולל החרמתן או חיפוש על סיפונן, ייחשב כהפרה של ריבונותנו ויענה בתגובה צבאית חריפה".

מועצת הביטחון של האו"ם גינתה אמש פה אחד את צפון קוריאה על הניסוי הגרעיני שביצעה בשטחה. בהצהרה שפרסמה המועצה נכתב כי הניסוי הינו "הפרה ברורה" של החלטה 1718 שהועברה באו"ם ב-2006, לאחר שביצעה צפון קוריאה את הניסוי הגרעיני הראשון בשטחה. עוד הודיעה המועצה כי בכוונתה להוציא החלטה רשמית בנושא.

שגרירת ארה"ב לאו"ם סוזן רייס אמרה כי צפון קוריאה "תשלם מחיר" על ניסויי הגרעין והטילים אותם ביצעה. לדברי רייס, הלחץ הבינלאומי על צפון קוריאה יתגבר עד שהיא תבין כי היא "מבודדת וחסרת אונים".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הגיב על הניסוי הגרעיני בחומרה. "היום, צפון קוריאה הודיעה כי ערכה ניסוי גרעיני מתוך הפרה של החוק הבינלאומי. נראה גם כי ערכה שיגור של טיל קצר-טווח. פעולות אלו, בעוד אינן מפתיעות לאור פעילותה של צפון קוריאה והצהרותיה באחרונה, הן סיבה רצינית לדאגה בקרב כל אומות העולם. ניסיונותיה של צפון קוריאה לפתח נשק גרעיני, כמו גם תוכנית הטילים הבליסטיים שלה, מהווים איום על השלום הבינלאומי ועל הביטחון".

בנוסף, גורם בכיר במשרד האוצר האמריקני אמר הלילה כי משרד האוצר שוקל להטיל סנקציות כלכליות נוספות על צפון קוריאה בעקבות הניסוי הגרעיני שערכה. הגורם הוסיף כי "לצפון קוריאה יש עדיין גישה מוגבלת למערכת הפיננסית הבינלאומית - ולמשרד האוצר יש סמכות נרחבת לנקוט בפעולות כדי לבטל אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully