וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבל על חוקת העבודה: ברק נוהג כמו צ'אווס

26.5.2009 / 18:16

חברי הכנסת איתן כבל ושלי יחימוביץ' ביקרו בחריפות את הטיוטה החדשה של חוקת מפלגת העבודה. "המפלגה תהפוך למחנה צבאי"

חברי כנסת מהעבודה מתחו היום (שלישי) ביקורת חריפה על חוקת המפלגה החדשה אותה הציג יו"ר המפלגה אהוד ברק. ח"כ איתן כבל אמר כי "אחרי עיון ראשוני בחוקה המוצעת על ידי ברק, נזכרתי שראיתי אותה בעבר. מדובר בחוקה אותה ניסה להעביר הוגו צ'אווס בעבר ונכשל".

השר לענייני מיעוטים, אבישי ברוורמן, אמר כי בכוונתו להתנגד להצעה. לדבריו, "אני לא מתכוון להצביע בעד טיוטת החוקה שהוצגה בפניי, מאחר שהדבר יגרום לפילוג ולריסוק המפלגה. יש להגיע בהקדם להסכמות שיהיו מקובלות על כל החברים".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (עבודה) פרסמה היום באתרה הרשמי את טיוטת החוקה החדשה של מפלגת העבודה וביקרה אותה בחריפות. "טיוטת החוקה החדשה של מפלגת העבודה סותמת את הגולל על מפלגת העבודה כמפלגה דמוקרטית, אידיאולוגית, שורשית - והופכת אותה למחנה צבאי שרק שני ערכים מקודשים בו: משמעת בכפיה, ונאמנות מוחלטת וחסרת סייג ליו"ר", נכתב בהודעה.

עוד נכתב בהודעה כי החוקה המוצעת מעניקה ליו"ר המפלגה כוח חסר רסן וללא איזונים ובלמים. לטענת יחימוביץ' החוקה המוצעת "חוסמת במכוון כניסת מועמדים מבחוץ להתמודדות על ראשות המפלגה (ונפטרת ממתמודדים בפוטנציה מבית), ומשליכה בבושת פנים ככלי אין חפץ את 60 אלף מתפקדינו הנאמנים אשר דבקו בנו גם בזמנים קשים".

שר הרווחה יצחק הרצוג אמר כי "טיוטת המפלגה המוצעת היא מרחיקת לכת. חסרים בה איזונים ובלמים נדרשים ואני מתנגד לה. אימוץ החוקה במתכונתה הנוכחית עלול לפגוע בערכים הדמוקרטיים הבסיסיים של מפלגת העבודה. אני חרד לפגיעה בשיח הדמוקרטי הפנים מפלגתי וביכולת החבר הבודד להצטרף ולהשפיע". הרצוג אמר כי הוא מתכוון לפעול לשינוי הטיוטה ולהציג את עמדתו ליו"ר המפלגה אהוד ברק, ליו"ר ועדת החוקה וחברי המוסדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully