וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה כלבים אוכלים קירות, ומתי כדאי לבדוק את השיניים?

דר' איל נחמיאס

26.5.2009 / 16:07

למה כלבים אוכלים קירות, ומתי כדאי לבדוק את השיניים? הווטרינר דר' איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

נע באוזן

ש: יש לי כלבה מעורבת בת שנה וחצי. היא מנערת את ראשה כל הזמן די הרבה פעמים ביום. וטרינר בדק ואמר שאין דלקת אבל יש קצת נוזל באוזן ושזה לא נורא. הכלבה המשיכה לנער את ראשה ואני פוחדת שתגרום נזק לעצמה. וטרינרית נוספת אמרה שאין משהו חריג ונתנה תמיסה לניקוי אוזניים. למרות הכל כלבתי ממשיכה לנער את אוזניה כל היום ובלילה. מה עושים?

ת: ניעור אוזניים עלול להיות תוצאה של גירוי בתוך תעלת האוזן כמו למשל דלקת כלשהי, גוף זר וכיוב'. אך תיתכן גם בעיה עצבית או התנהגותית. נראה לפי התיאור כי ההפרשה מהאוזן רומזת על דלקת אוזניים שאולי זקוקה לטיפול שונה ממה שקיבלת עד כה. דלקות פטרייתיות מאד נפוצות והגורם לכך הוא לחות וחום בשילוב אולי עם מרכיבים אלרגיים שונים.

אוכל זה לא קיר

ש: הכלבה שלי מעורבת בת 13, ומתנהגת ממש כמו גורה. לאחרונה היא החלה לחפור בקיר לפורר אותו ולאכול. ממה זה נובע?

ת: שנויי התנהגות בכלבים בגיל מבוגר עשויים לרמוז על תחילתו של תהליך ניוון של הנוירונים במוח. הנוירונים הם התאים המרכיבים את מערכת העצבים ומסיבות שונות עוברים תהליך של שנוי. התופעה קרויה COGNITIVE DYSFUNCTION ומקבילה לאלצהיימר של אנשים. יתכנו גם שנויים בערנות בין יום ולילה, אינטראקציה שונה עם אנשים וחיות, עשיית צרכים בבית , דיס אוריינטציה ועוד. קיים לכך טיפול תרופתי ותזונתי. רצוי לבדוק ראשית בדיקת דם כללית ולערוך תשאול מלא לגבי סימנים נוספים, לערוך בדיקה עצבית מקיפה.

בעיה או סימפטום?

ש: יש לי כלבה מבוגרת. לאחרונה ראיתי שהצטבר לה אבן על השן ומתי שמנשקים אותה ליד איזור הפה היא קופצת (נראה לי שמכאבים). האם לקחת אותה לווטרינר? ואם היא תצטרך טיפול, ניקוי אבן ועקירות לא יכאבו לה מאוד?

ת: אבן השן עצמה היא לא הבעיה אלא הסימפטום. הבעיה העיקרית והנפוצה מאד בכלבים היא דלקת של החניכיים ונסיגתם תוך כדי יצירת רגישות רבה ותחושת כאב. לעיתים קרובות הכלב יעדיף לא לאכול בצד זה ואולי אף ימאן לקבל מזון יבש משום כך. טיפול שיניים הגון בהחלט יכול מאד לעזור כאן. אולי אף ידרשו כמה עקירות או טיפול מיוחד בחניכיים. לאחר מכן קיימים תכשירים שונים כמו ג'ל כלורהקסידין, מזון רפואי, חטיפים ועוד.

לא רק כי הוא יכול

ש: שלום. כלבי בן השנה וחצי מתנהג מוזר לאחרונה – הוא פתאום מתקפל וישר מלקק את איבר המין ואת האשכים. לפעמים זה מלווה ביללה ולפעמים לא, האם יש לו משהו או שזה נובע מהעובדה שהוא מיוחם ואין מה לדאוג?

ת: ההתקפלות והליקוק הפתאומי מעידים ככל הנראה על משהו שכואב לו ולא על ליקוק מתוך הנאה. רצוי שרופא יבדוק טוב אם אין גוף זר שנתקע בתוך העורלה או למשל דלקת חריפה שם.יש אפשרות לטיפול פשוט כל עוד זה הבעיה בעוצמה נמוכה. חשוב שיפשילו את איבר המין עד סופו כדי לבחון היטב את כל כיס העורלה ואת איזור הבסיס של הפין.שם לפעמים נתקעים קוצים של מלען או שיבולת שועל שנפוצים מאד כעת.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully