וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסייה הסיינטולוגית של צרפת בסכנה

טלי גולדשטין

26.5.2009 / 15:13

הכנסייה הסיינטולוגית בצרפת נשפטת בגין הונאה כספית והפצה לא חוקית של תרופות. "זוהי מערכת מניפולטיבית שמנצלת אנשים פגיעים"

הכנסייה הסיינטולוגיה של צרפת עמדה היום (שלישי) למשפט בגין אישומים של הונאה. הכנסייה וחנות הספרים הסיינטולוגית "פרידום ספייס" שבפריז מואשמות בהונאת אנשים חפים מפשע לטובת רווח כספי. לפי דיווח ה"גרדיאן", שישה חברים בכירים בארגון הרוחני הסיינטולוגי "המרכז לסלבריטאים", כולל מנהל המרכז אלן רוזנברג, עומדים בפני אישומים של הפצה בלתי חוקית של תרופות.

אם ימצאו אשמים, שבעת חברי הכנסייה ירצו עונש של עשר שנים בכלא וקנס בסך מיליון יורו. הארגון כולו נמצא בסכנת סגירה.

זהו מקרה ההונאה השני בשש שנים בו מואשמת הכנסייה הסיינטולוגית הצרפתית. האישומים מבוססים על עדות של אישה צרפתיה, שהגישה תלונה רשמית נגד הארגון ב-1998. עורכי דינה של אודה-קלייר מלטון טוענים שהסיינטולוגים ארבו לה בזמן שבו היתה "שברירית מאד מבחינה פסיכולוגית" ודחקו בה להשקיע 21 אלף יורו – כל חסכונותיה – על מוצרים וויטמינים שאמורים "לטהר" אותה.

התובע בתיק טען כי מלטון היא קורבן של מערכת מניפולטיבית שמנצלת אנשים פגיעים במטרה להרוויח כסף. בתביעה נאמר כי הכנסייה הסיינטולוגית, בה חברים כוכבי הוליווד רבים כגון טום קרוז וג'ון טרבולטה, גורפת רווחים על ידי שעבוד אנשים. הארגון הוא "עסק מסחרי" בראש ובראשונה, נטען בתביעה שפעולותיו חושפות "אובססיה אמיתית לפיצוי כספי".

הכנסייה מכחישה את הראיות למניפולציה פסיכולוגית וביטלה בזלזול את הקמפיין לסגירתה. "זהו משפט של חילול הקודש", אמר דוברה הכנסייה דניאל גונור.

מאז הקמת הארגון בשנות ה-50 של המאה העשרים, קיימת בצרפת אווירה עוינת כלפי הכנסייה הסיינטולוגית. בארצות הברית הסיינטולוגיה נחשבת כדת. צרפת מקטלגת אותה ככת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully