וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נכנס לניעלין, הפעם בשביל לסייע

יהושע בריינר

26.5.2009 / 14:10

כל שישי מתקיימות בניעלין הפגנות נגד צה"ל. היום, נכנסו החיילים לכפר מסיבה אחרת: סיוע לפלסטינים שנלכדו תחת מבנה שהתמוטט

שיתוף פעולה נדיר בין צה"ל לחמאס, דווקא בכפר ניעלין. כוחות הצלה של פיקוד העורף הוקפצו היום (שלישי) לכפר על מנת לסייע בחילוץ פלסטינים מהריסות בניין שקרס במקום. המקרה אירע סמוך לשעה עשר בבוקר. מבנה בכפר שמיועד לשמש כמחסן קרס בזמן יציקת הגג, כשעליו כעשרה פועלים פלסטיניים. בעקבות כך נפצעו תשעה פועלים באורח קל ואדם נוסף באורח קשה.

עם הגעת הידיעה למנהלת התיאום והקישור לרמאללה הוזעקו למקום ניידות של מגן דוד אדום מקריית ספר הסמוכה שהחלו לטפל בנפגעים. אלא שאז הגיע בקשה של הפלסטינים להביא למקום יחידת חילוץ צה"לית, על מנת לוודא כי אין מתחת להריסות נפגעים נוספים.

בעקבות כך הוזעק למקום צוות של יחידת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף המיועד לטפל באירועים שכאלה, שנכנס לכפר תחת אבטחה כבדה של גדוד שריון, והחל בחיפושי פלסטינים נוספים בין ההריסות. העובדה כי מועצת הכפר נשלטת על ידי חמאס הביאה לשיתוף פעולה יוצא דופן בין אנשי המנהל האזרחי לבין אנשי הארגון וראש מועצת הכפר, שהוא עצמו נציג חמאס.

כידוע, מדי יום שישי מקיימים תושבי ניעלין ביחד עם פעילי שמאל הפגנות אלימות כנגד כוחות צה"ל ומג"ב, זאת על רקע בניית גדר ההפרדה בשטח הכפר, הפגנות שכוללות ידויי אבנים ובקבוקי תבערה מצד אחד, וירי רימוני גז וכדורי גומי מן העבר השני.

"אין ספק שיש פה מצב אירוני", אומר לוואלה חדשות ראש מנהלת התיאום והקישור לרמאללה, סגן אלוף יוסי שטרן, "הכפר נשלט על ידי חמאס ומדי יום שישי יש כאן הפגנות אלימות, אבל בשעות האחרונות אנחנו נמצאים כאן ולא נזרקה אבן אחת".

לדבריו, "אנשי הכפר מבינים שיש זמן להפגנות ויש זמן להצלת חיים, כולל העובדה שאנחנו נאלצים לדבר עם ראש הכפר לצורך הפעילות שלנו במקום. במקרים כאלה אנחנו שמים את החשבונאות בצד ומתעסקים בחיפושים אחר ניצולים. בהחלט יש כאן שיתוף פעולה נדיר, אבל מעולם לא אמרנו שאיננו מוכנים לסייע לפלסטינים, בעיקר במצבי חירום שכאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully