וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "דיאלוג עם אירן - הפיתרון העדיף"

פנחס וולף

26.5.2009 / 11:33

רא"ל גבי אשכנזי נשא דברים בפני ועדת החוץ והביטחון והתייחס לאיום הגרעין האירני: "אנו מכינים את כל האופציות להתמודד עם האיום"

"יש דיאלוג בין ארה"ב לאירן שספק אם הוא יצליח, אבל גם מבחינתנו זו הדרך המועדפת להפסקת הפרויקט", כך אמר היום (שלישי) הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי בדברים שנשא מול ועדת חוץ וביטחון. לדבריו, "כרמטכ"ל תפקידי להכין את כל האופציות, ואת זה אנחנו עושים". אשכנזי הוסיף כי "הימצאות נשק גרעיני בידי אירן יכולה לערער את היציבות במזרח התיכון כולו".

אשכנזי גם התייחס בדבריו לבחירות הצפויות בלבנון ואמר: "יש מאבק על עתיד המדינה ויש חשש שהיא תיפול לידי הציר הרדיקל". בנושא הברחות הנשק לרצועת עזה אמר אשכנזי כי " יש עלייה באפקטיביות של הפעילות המצרית נגד הברחות, אך יש עוד הרבה מה לעשות". לדבריו, "הפעילות הזו מעכבת את הברחות, אך לא מונעת אותן לגמרי. השלום עם מצרים הוא נכס אסטרטגי חשוב. לצה"ל יש דיאלוג טוב עם מצרים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול בישיבת סיעת הליכוד כי נשיא ארה"ב ברק אובמה קצב זמן להידברות עם אירן על תוכנית הגרעין. "בנסיעה הושגו הבנות חשובות, בראש ובראשונה בנושא האירני. הסכמנו שהיעד החשוב ביותר הוא למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני. ברק אובמה קצב זמן עוד לפני סוף השנה, בו הוא יבחן אם ההידברות משיגה את יעדיה. מבחינתו כל האופציות פתוחות. הבהרתי שישראל שומרת לעצמה את הזכות להגנה עצמי.

שר הביטחון אהוד ברק אמר לפני כשבוע בתגובה על הניסוי שאירן ערכה ארוך טווח סיג'ל 2 כי "הניסוי האירני הוא הוכחה נוספת לצורך לגבש דרכי התמודדות עם האתגר האירני". במהלך ביקור במטה חיל האוויר בקריה, שם סקר מקרוב את תרגיל החיל, ברק הוסיף ואמר כי הוא "מתרשם לטובה מהתרגיל. יש לנו חיל אוויר חזק וזה נוסך תחושת ביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully