וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי הכנסת נלחמים במס על הפירות והירקות

26.5.2009 / 11:17

בדיון סוער בועדת הכספים של הכנסת מונעים הח"כים מנציגי האוצר לדבר. "אנחנו מייצגים את העם – לא את האוצר"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: רן צימט)

המס המתוכנן על פירות וירקות ממשיך לעורר סערות בירושלים: בדיון מיוחד בנושא המתקיים בועדת הכספים של הכנסת, מציגים חברי כנסת רבים הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה חזית אחידה כנגד הגזירה הצפויה, כשהם בקושי מאפשרים לנציגי האוצר להציג את טענותיהם.

"אנחנו מייצגים את העם ולא את האוצר" אמרה ח"כ מירי רגב (ליכוד) בדיון – וזכתה לגיבוי גם של ח"כ אילן גילאון ממרצ שאמר: "אני פה בשם המצביעים של ביבי נתניהו – אלה שבוחרים בו ואז הוא דורס אותם בכל פעם מחדש". על פי חברי הכנסת יש למצוא חלופות אחרות אשר אינן מהוות פגיעה נוספת בשכבות החלשות בישראל.

יו"ר מרצ, חיים אורון, הצטרף לדברים ואמר: ""הממשלה הנוראית של נתניהו היא ממשלה גדולה עם לב קטן – חכמה על בסטיונרים אך חלשה ומתקפלת מול בנקאים כשהיא מחפשת ישועות שווא בקישואים". אורון קרא לממשלה להתמקד בהידוק הפיקוח על השווקים הפיננסיים ואפילו הציע הצעה מקורית משלו להגדלה דרמטית בהכנסות המדינה: "להטיל מס על כל יוזמת חקיקה הזויה שמביאה הממשלה הזו".


הגדיל לעשות היום שר החקלאות שלום שמחון שלא נכח בדיון, אך הגדיר הבוקר בהודעה לתקשורת את הצעד כאסון לשכבות החלשות ולחקלאים: "צר לי כי שר האוצר בחר לפגוע במיעוטי יכולת ובחקלאים קשיי יום, בעיקר מהנגב והגליל, במקום לדחות בשנתיים את תכניתו להפחתת נטל המס על השכבות המבוססות". שמחון קרא ליו"ר העבודה, אהוד ברק, להצהיר כי המפלגה תתנגד לגזירה המדוברת.

בתגובה נימק בועז סופר, סמנכ"ל ברשות המיסים שהגיע לדיון את היטל המע"מ הצפוי: "הפטור ממע"מ על פירות וירקות הוא עיוות. הנושא החברתי לא היה פקטור בעת החקיקה על חריגת הפירות והירקות מחובת המע"מ".

בתוך כך הצהיר היום שר האוצר, יובל שטייניץ, כי התקציב הוא "אחד התקציבים החברתיים ביותר בתולדות המדינה" וקרא לכל חברי הכנסת לגלות אחריות לאומית ולתמוך בהעברתו.

יו"ר הועדה, ח"כ משה גפני סיכם את הדיון כשהוא מעריך כי נושא הטלת המע"מ על פירות וירקות לא יעבור במתכונתו הנוכחית אך טען כי חברי הועדה יטלו חלק פעיל בגיבוש חלופות: "נהווה חלק מהמאמץ למציאת פיתרון תקציבי ולא נטיל זאת רק על האוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully