וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאנמר: "משפט מנהיגת האופוזיציה תפור"

טלי גולדשטין

26.5.2009 / 11:20

אונג סאן סו צ'י מואשמת בהפרת מעצר הבית בו היא נתונה כ-13 שנים. לדברי עורכי דינה, היא תימצא אשמה ללא קשר לתוצאות המשפט

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מנהיגת האופוזיציה במיאנמר, העומדת בימים אלו למשפט בגין הפרת תנאי מעצר הבית בו היא נתונה כ-13 שנים, תעיד במשפטה הנערך בעיר יאנגון. אונג סאן סו צ'י מואשמת בהפרת מעצר הבית לאחר שאדם אמריקאי חדר לשטחה ושחה באגם הסמוך לביתה.

עורכי הדין של סו צ'י ביקשו מרשויות מיאנמר אישור להיפגש עמה כדי לדון בפרטי ההגנה אך הם עדיין ממתינים. סו צ'י טענה אינה אשמה אך ככל הנראה, היא תורשע עם תום המשפט. לפי דיווחים, בכירים בממשל הצבאי טענו כי יש להם את הזכות להחזיק בסו צ'י במעצר ללא קשר לתוצאות המשפט.

ניאן ווין, עורך הדין של סו צ'י, אמר כי התביעה ביטלה את העדים הנותרים כדי שמרשתו תוכל להעיד, זאת למרות שלא התאפשר לו לשוחח איתה לפני כן בפרטיות. לדבריו, הרשויות מנסות להאיץ את תהליך המשפט ו"גזר הדין כבר כתוב מראש". אם תימצא אשמה, יגזרו על סו צ'י עוד שלוש-חמש שנים במעצר.

משפטה של סו צ'י גרר ביקורת עולמית נוקבת על רקע היותו אחיזת עיניים שמטרתה להצדיק את מעצרה של הפוליטיקאית עד הבחירות בשנה הבאה. איגוד מדינות דרום מזרח אסיה (Asean) הביע דאגה בנוגע לכל הסוגיה, צעד נדיר מצד ארגון שהחברות בו בדרך כלל אינן נוטות להתערב בעניינים הפנימיים אחת של השניה.

החונטה הצבאית דחתה את הצהרת הארגון ואמרה כי היא אינה תואמת את מדיניותו. היא האשימה את תאילנד, יו"ר הזמנית של הארגון, בהתערבות בענייניה הפנימיים של מיאנמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully