וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד ניסוי בצ' קוריאה: שיגרה טילים בליסטיים

טלי גולדשטין

26.5.2009 / 10:13

אחרי שערכה ניסוי גרעיני מוצלח, שיגרה המדינה הקומוניסטית שני טילים קצרי טווח. זאת על רקע גינוי עולמי על פעילותה הגרעינית והצבאית

ממשלת צפון קוריאה החליטה להרגיז את הקהילה הבינלאומית ואין מי שיעצור אותה. הבוקר (שלישי) שיגרה המדינה הקומוניסטית שני טילים בליסטיים קצרי טווח סמוך לחוף המזרחי, האחד טיל קרקע-אוויר והשני טיל קרקע-ים, כך דיווחה סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית. רק אתמול הפתיעה צפון קוריאה את העולם כשהודיעה שערכה ניסוי גרעיני מוצלח בלילה בין ראשון לשני ומיד אחר כך שיגרה טילים בליסטיים.

הניסוי הגרעיני של צפון קוריאה גרר תגובות זועמות ביותר מצד המערב אך גם משכנותיה האזוריות, דרום קוריאה, יפן, סין ואוסטרליה. מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לדיון חירום אמש על מנת לדון בניסוי הגרעיני וגינתה פה אחד את צפון קוריאה. בהצהרה שפרסמה המועצה נכתב כי הניסוי הינו "הפרה ברורה" של החלטה 1718 שהועברה באו"ם ב-2006, לאחר שביצעה צפון קוריאה את הניסוי הגרעיני הראשון בשטחה. עוד הודיעה המועצה כי בכוונתה להוציא החלטה רשמית בנושא.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הגיב בחומרה על הניסוי הגרעיני. "צפון קוריאה הודיעה כי ערכה ניסוי גרעיני מתוך הפרה של החוק הבינלאומי. נראה גם כי ערכה שיגור של טיל קצר-טווח. פעולות אלו, בעוד אינן מפתיעות לאור פעילותה של צפון קוריאה והצהרותיה באחרונה, הן סיבה רצינית לדאגה בקרב כל אומות העולם".

בתוך כך, הודיעה צפון קוריאה כי היא מוכנה להדוף כל מתקפה אפשרית של ארצות הברית. באחרונה פרסמה המדינה מספר איומים כלפי שכנתה מדרום, בעיקר, על רקע הכרזתה של האחרונה כי היא מתכוונת להצטרף ליוזמה בהובלת ארה"ב נגד משלוחי נשק להשמדה המונית. לדברי צפון קוריאה, הצטרפות דרום קוריאה ליוזמת PSI היא כמו הכרזת מלחמה. "סיאול שוכחת לפעמים שהיא מרוחקת מהגבול 50 קילומטרים בלבד", אמר הדובר הצבאי של צפון קוריאה.

צפון קוריאה קיבלה החלטה שנויה במחלוקת נוספת במסגרתה הודיעה כי היא מפסיקה את כל שיתוף הפעולה עם האו"ם והורתה לפקחיו לעזוב שטחה באופן מיידי. החלטה זו התקבלה לאחר שצפון קוריאה הודיעה כי תעזוב את השיחות על פירוק תוכנית הגרעין שלה. באפריל, שיגרה צפון קוריאה את הטיל ארוך טווח. הצפון קוריאנים שיגרו את הטיל על אף מחאות ואזהרות שקיבלו מרחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully