וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק ברווחי סלקום

אמיתי זיו

26.5.2009 / 9:50

ספקית הסלולר רשמה נטו מרשים של 348 מיליון שקלים - 27% יותר מבתקופה המקבילה אשתקד

הרווח הנקי של סלקום זינק ב-27% לסכום של 348 מיליון שקל. החברה תחלק דיווידנד למשקיעה של 330 מיליון שקל. ככלל הציגה החברה תוצאות מעל לציפיות האנליסטים. הכנסות סלקום משירותים צמחו ברבעון ב-1% לסכום של 1.3 מיליארד שקל ברבעון, לעומת שחיקה בנתון במתחרה פרטנר. הרווח התפעולי של סלקום לרבעון הוא 442 מיליון שקל - שיפור של 4.2% מול הרבעון המקביל. ה-EBITDA (רווח תפעולי בניכוי פחת והפחתות) של סלקום ברבעון עומד על 593 מיליון שקל - 39.1% מהמחזור ושיפור תוצאה בשיעור של 3%. סך כל הכנסות החברה לרבעון, כולל מכר מכשירים, ירדו ב-2% לסכום של 1.5 מיליארד שקל.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עומד על 393 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל, בו היה הנתון 71 מיליון שקל בלבד, וזאת משום שהרבעון הראשון של 2008 אופיין בהוצאות חריגות כחלק מהערכות לתוכנית ניידות המספרים.

סלקום גייסה 21 אלף מנויים ברבעון, בהשוואה ל-5,000 אצל המתחרה פרטנר. כעת לחברה 3.2 מיליון לקוחות, 833 אלף מהם לקוחות בדור השלישי - הנתון הנמוך מבין שלוש חברות הסלולר. לקוח ממוצע בסלקום מדבר 323 דקות בחודש - שחיקה של אחוז ביחס לרבעון הקודם. לקוח ממוצע מניב לחברה הכנסה חודשית של 140 שקל - שחיקה של 3% ביחס לרבעון המקביל. תופעת השחיקה בדקות השיחה וההכנסה הממוצעת ללקוח הופיעה גם בדו"חות החברות המתחרות, וזאת בגלל שחיקת תעריפים ריאלית בשוק וגם בגלל המעבר לחיוב על פי יחידות של שנייה במקום יחידות של 12 שניות.

הכנסות החברה מתוכן ממשיכות לצמוח במהירות, בשיעור של 36% מהרבעון המקביל, וכעת הם 14% מכלל הכנסות החברה. הנתון כולל גם הכנסות החברה מ-SMS.

מנכ"ל החברה, עמוס שפירא, מסר עם פרסום הדו"חות: "בעוד אנו ממשיכים להשיג צמיחה נוספת בהכנסות משירותי תקשורת קווית, אסטרטגיית המיקוד שלנו בעסקי הליבה ובתחומים בהם אנו מוצאים סינרגיה, מאפשרת לנו לפעול נמרצות גם בהיבט שיפור האמינות ואיכות השירות ללקוחותינו ובהיבט הגברת ההתייעלות וכן להמשיך להשקיע בטכנולוגיה ובהגברת מהירות הרשת שלנו - בכפוף להימצאות מכשירים תומכים, תוך שמירת היתרון היחסי שלנו".

ערן יעקבי מלידר שוקי הון מגיב לדו"חות: "חגיגה של מספרים עם שיפור בכל הפרמטרים. החברה גדלה בהכנסות משירותים וזאת בניגוד למתחרה פרטנר. למרות הגידול בחובות מסופקים החברה מצליחה לשמור שיעורי רווח מאד גבוהים, ובסוף הולכים למכולת עם תזרים המזומנים - וגם הוא מפתיע וגבוה. כך גם הדיווידנד, עם תשואה רבעונית של 3%. מאד מרשים בהתייחס לתקופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully