וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת האו"ם גינתה פה אחד את צפון קוריאה

26.5.2009 / 1:10

מועצת האו"ם כינתה את הניסוי הגרעיני: "הפרה ברורה של החלטות הארגון". היום או מחר צפויה צפון קוריאה לערוך שיגור בליסטי נוסף

מועצת הביטחון של האו"ם גינתה הלילה (שלישי) פה אחד את צפון קוריאה על הניסוי הגרעיני שביצעה אתמול בשטחה. בהצהרה שפרסמה המועצה נכתב כי הניסוי הינו "הפרה ברורה" של החלטה 1718 שהועברה באו"ם ב-2006, לאחר שביצעה צפון קוריאה את הניסוי הגרעיני הראשון בשטחה. עוד הודיעה המועצה כי בכוונתה להוציא החלטה רשמית בנושא.

צפון קוריאה אישרה אמש את דיווחי דרום קוריאה, לפיהם ערכה המדינה הקומוניסטית ניסוי גרעיני נוסף. לפי סוכנויות מזג האוויר במדינה נרשם בשעה 2:00 בלילה זעזוע אדמה המעיד על ביצוע הניסוי. "ערכנו הלילה ניסוי מוצלח נוסף בנשק גרעיני כחלק מצעדי הרפובליקה לחזק את הרתעתה הגרעינית", מסרה אתמול סוכנות ידיעות צפון קוריאנית.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הגיב בחומרה על הניסוי הגרעיני. "צפון קוריאה הודיעה כי ערכה ניסוי גרעיני מתוך הפרה של החוק הבינלאומי. נראה גם כי ערכה שיגור של טיל קצר-טווח. פעולות אלו, בעוד אינן מפתיעות לאור פעילותה של צפון קוריאה והצהרותיה באחרונה, הן סיבה רצינית לדאגה בקרב כל אומות העולם".

בתוך כך הודיעה הלילה סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית, כי בכוונתה של צפון קוריאה לערוך ניסוי שיגור נוסף בטיל קצר-טווח, זאת בנוסף לשלושת הטילים ששוגרו במסגרת הניסוי הגרעיני שערכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully