וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט לבג"ץ: דחו השימוע בגלל הניתוח

עדי שמחוביץ

25.5.2009 / 18:22

רה"מ לשעבר דורש לדחות את השימוע שיערוך לו מזוז. הסיבה: הוא יזדקק לשלושים ימי התאוששות מהניתוח להסרת הגידול הסרטני

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט דורש לדחות את השימוע שצפוי היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז לערוך בעניינו. בהודעה שהגיש היום (שני) לבג"ץ באמצעות עורכי דינו, עדכן אולמרט את בית המשפט כי נקבע לו ניתוח להסרת גידול סרטני בתחילת יוני, וכי יזדקק לשלושים יום לצורך התאוששות.

בהודעה שהוגשה לבג"צ, על ידי עורכי הדין אלי זהר, נבות תל צור ויהודה ויינשטיין, נכתב, כי הניתוח יבוצע בבית החולים של אוניברסיטת קורנל בניו יורק ותקופת ההחלמה מוערכת בכשלושים יום, כאשר בשבועיים הראשונים יידרש אישפוז. אולמרט צפוי לשוב לישראל בתחילת חודש יולי.

עוד נכתב בהודעה, כי באי כוחו של אולמרט פנו לפרקליטות בניסיון לתאם מועדים מוסכמים לשימוע בחודשים אוגוסט וספטמבר, אך הצדדים לא הגיעו להסכמה ביניהם. "מועדים אלו הוצעו, בשים לב לכך שהמשך עדותו של מר טלנסקי בפני בית המשפט המחוזי, הרלוונטית לצורך השימוע, צפויה להישמע בסוף חודש יוני, שרק בימים אלה קיבלו הסנגורים 21 קלסרים נוספים של חומר חקירה בפרשה המכונה 'מרכז ההשקעות' ובהתחשב באי הנוחות הרבה הכרוכה בקיום ישיבות השימוע במהלך פגרת בית המשפט", נכתב בהודעה.

בסוף ההודעה נאמר, כי הנכונות לקיים את השימוע נבעה משיקולים מעשיים, אך עדיין עומדות בפני בג"צ שאלות עקרוניות נוספות לגבי השימוע, ביניהן השאלה האם ניתן לקיים שימוע בשלוש מבין חמש פרשות העוסקות כולן בחשוד אחד ואשר נחקרו במקביל.

השימוע של ראש הממשלה לשעבר יעסוק בשלוש פרשות בהן הוא חשוד והוחלט, על ידי היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, על הגשת כתב אישום נגדו בכפוף לשימוע. שלוש הפרשות הן: פרשת טלנסקי, בה חשוד אולמרט כי קיבל כספים שלא כדין בזמן שכיהן כראש עיריית ירושלים וכשר בממשלה. פרשת ראשונטורס, בה חשוד אולמרט כי במהלך כהונתו כראש עיריית ירושלים וכשר בממשלה קיבל טובות הנאה כאשר גופים ציבוריים מימנו נסיעות שלו ושל משפחתו לחו"ל, ופרשת מרכז ההשקעות בה חשוד אולמרט כי בזמן שכיהן כמ"מ ראש הממשלה וכשר התמ"ת פעל, תוך ניגוד עניינים, בענייני לקוחותיו של מקורבו עו"ד אורי מסר מול משרד התמ"ת.

בשתי פרשות בהן חשוד אולמרט עדיין לא התקבלה החלטה: פרשת "הבית ברחוב כרמייה", בה חשוד אולמרט כי קנה בית ברח' כרמייה בירושלים בהנחה משמעותית בתמורה לטובות הנאה, ופרשת "המינויים הפוליטיים" בה חשוד אולמרט כי בזמן היותו שר התמ"ת מינה ברשות לעסקים קטנים,מינויים של מקורבים משיקולים פוליטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully