וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחיד לחיות בישראל

אלי פינברג

26.5.2009 / 14:52

רטוריקת ההפחדה של המנהיגים ותחושת חירום לאומית יצרו מדינה שקשה לחיות בה. אלי פינברג מזכיר שהאידיאל הציוני היה אחר

הידיעות על הנעשה באירן ועל תכנוני התגובה הישראלית לא מרגיעות. לא הייתי זקוק למהדורות החדשות כדי לגלות שחיל האוויר עורך תרגיל רחב היקף, וזאת משום שרעש מטוסים מחריש אוזניים ליווה אותי ואת משפחתי במשך מספר ימים בשבוע האחרון. גם הסקר שגילה ש-30% מהאזרחים ישקלו לרדת מהארץ במידה שאירן תהיה גרעינית לא הרגיע. ואז דיווחו ברדיו על תרגיל ארצי להתגוננות מפני מתקפת טילים שיערך בשבועות הקרובים. חוסר השקט שמלווה את חיינו כאן לעתים נעשה לבלתי נסבל. אין משהו מפחיד ומאכזב יותר, מלהבין שאתה חי במדינה בסכנת השמדה.

לא נולדתי בישראל, אלא במינסק בירת בלרוס, ובגיל 19 עליתי לארץ. דמויות רבות בהיסטוריה הציונית צמחו באזור הגיאוגרפי שמכונה רפובליקה בלרוס – חיים וייצמן, מנחם בגין, יצחק שמיר, ברל כצנלסון, יצחק טבנקין, אבא אחימאיר, זלמן שז"ר, אפילו הנשיא שמעון פרס ורבים אחרים. פעם מקובל היה לומר, שהציונות היא התנועה האידיאולוגית היחידה ששרדה את המאה העשרים, וזאת לעומת הקומוניזם שקרס כמגדל קלפים.

אני ורבים אחרים האמנו בקלישאה הזו ועלינו לארץ, כל אחד מסיבותיו אך כולנו היינו מלאי תקווה לחיים טובים יותר ומשמעותיים יותר. בניסיון להסביר לעצמנו את סיבת הימצאותנו כאן, אמרנו לא פעם שישראל היא המדינה היחידה בעולם שבה אנחנו יכולים להיות יהודים ושבה יהודים ירגישו בטוחים. האומנם כך הם פני הדברים?

שגורל הציונות יהיה שונה מגורל הקומוניזם

שישים ואחד שנים לאחר הקמתה, ישראל היא המקום היחיד בעולם בו נשקפת סכנת חיים ליהודים בגלל היותם יהודים. ישראלים שילמו וממשיכים לשלם מחיר דמים במלחמות שהפכו כאן כמעט לשגרה. היותנו עם מאוים הופך לאני השני שלנו, ומלווה אותנו גם בחופשות בחו"ל. החל מאבטחה קפדנית, שגובלת בטירוף, בטיסות וסביב לטיסות ועד להמלצת המטה ללוחמה בטרור לפיה כדאי להסתיר את הזהות הישראלית כשמטיילים. אז בשביל מה, אני שואל, בשביל מה הגענו לכאן? האם בשביל להתבייש ולפחד?

מפחיד לחיות בישראל, ממש מפחיד. עוד יותר מפחיד לדעת שהמנהיגים שלנו לא מציעים לנו אופק לפתרון בעיית הפחד. כשמקשיבים לאוסף הסיסמאות והקלישאות שבפי המנהיגים ברור, שאין להם פתרון. הממשלות מתחלפות רק הפחד נשאר. ישראל מאוימת בטילים שחיים בה תושבים מפוחדים, לא תוכל להתקיים לאורך זמן. העלייה למדינה תיעצר כליל, ומספרי היורדים ממנה יגדל.

ישראל חייבת לחתור לפתרון בטחוני פוליטי אזורי צודק, כזה שיבטיח את ביטחונה ואת ביטחון תושביה היהודים ולא יהודים. פתרון של שלום בר-קיימא, שלום ללא פחד, הוא הכרח לאזור שלנו. כך רצו הציונים הראשונים, הם רצו להקים מדינה שתושביה יחיו בשלווה ושנחזור להיות עם ככל העמים. אחרת הציונות תצטרף לקומוניזם ותמצא את עצמה במגרש הגרוטאות של ההיסטוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully