וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מבצע הנחות על עיקור וסירוס כלבים

25.5.2009 / 13:59

המבצע השנתי שנועד לצמצום כמות הכלבים הנטושים יוצא לדרך. זאת ההזדמנות לבחור באפשרות המוסרית, החשובה והבריאה

מערכת וואלה!

(צילום: נועם כהן, עריכה: גדי ויינסטוק)

המבצע השנתי לעיקור ולסירוס כלבים יוצא לדרך זו השנה השלישית, כך הכריזו היום שר החקלאות שלום שמחון והשר להגנת הסביבה גלעד ארדן. השנה הוחלט להגדיל משמעותית את הסבסוד בעיקורים ובסירוסים, זאת לנוכח ההיענות הנמוכה לה זכה המבצע בשנה שעברה.

בארץ, כיום, ננטשים למעלה מ-100 אלף שלבים בשנה. רובם הגדול מומת, שכן אין ביכולתן של העמותות השונות לעמוד בעומס שנוצר. הדרך העיקרית להילחם בתופעה לצמצם את תופעת הכלבים הנטושים היא עיקור וסירוס. דבר נוסף שניתן לעשות הוא לא לרכוש כלביים גזעיים מבתי גידול אלא לאמץ כלבים עזובים, כאמור, יש עשרות כאלה במכלאות ברחבי הארץ - מכל המינים, הגזעים והגדלים.

המבצע השנה יציע הנחות משמעותיות ביותר לסירוס ולעיקור כלבים אצל כ-200 וטרינרים ברחבי הארץ. מימון עיקור עשוי להגיע לכ-400 ש': עלותו של ניתוח עיקור ממוצע עומדת על 750 שקל ועלות ניתוח סירוס על 550 שקלים, ובמהלך תקופת המבצע ישלמו בעלי כלבות בוגרות מעל גיל שנה וחצי רק 350 ש', עלי כלבות צעירות מתחת לגיל שנה וחצי רק 450 ש', ובעלי כלבם זכרים ישלמו רק 450 ש'. (במקרים מיוחדים המפורטים באתרי האינטרנט ניתן לגבות 200 ש"ח נוספים). פרטים נוספים ורשימת הווטרינרים המשתתפים במבצע ניתן למצוא באתר המשרד להגנת הסביבה ובאתר משרד החקלאות.

הווטרינר ד"ר איל נחמיאס מוסיף ומדגיש "עיקורים וסירוסים חשובים מאד לא רק בהיבט הציבורי והאקולוגי אלא בהיבט הבריאותי. עיקור הכלבה או החתולה שלנו או סירוס הכלב ימנע מאיתנו מחלות שונות, ימנע שוטטות ותוקפנות. כמו כן, יפחית מאד את הסיכון לגידולים סרטניים כמו למשל גידולי עטין –המקבילים לסרטן השד או בעיות פרוסטטה הנפוצות אצל זכרים לא מסורסים.

העיקור הוא ניתוח יחסית מהיר וקל וחוסך הרבה מאד סבל לחיה והוצאות כספיות מיותרות בהמשך לבעלי החיה.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully