וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקרית ברמב"ם: "היא מתה לי בידיים"

קובי מנדל

25.5.2009 / 13:45

כך סיפר בעלה של האישה שמתה בביתה לאחר ששוחררה מביה"ח. היא נותחה עקב הריון מחוץ לרחם ואושפזה ל-4 ימי השגחה

אתי יוסבאשוילי, תושבת הקריות בת 38 מתה הבוקר (שני) בביתה, יום לאחר ששוחררה מבית החולים רמב"ם בחיפה. הנהלת רמב"ם ביקשה ממשרד הבריאות לבצע ניתוח לאחר המוות במכון הפתולוגי באבו כביר כדי לברר את סיבת מותה.

מאיר יוסבאשוילי, בעלה של אתי, סיפר לוואלה! חדשות כי "היא מתה לי ממש בידיים. אתמול היא נראתה בריאה יחסית וסבלה רק מכאבי בטן. הבוקר כשהתעוררתי, ראיתי אותה מחרחרת והזמנתי אמבולנס שהגיע לאחר חצי שעה. אתמול עשו לה צילום ברמב"ם ואמרו לה שהיא יכולה להשתחרר, שאלתי את הרופאים האם זה בטוח או שעדיף להשאיר אותה בבית החולים. היו לה כאבים בבטן אז למה שחררו אותה מבית החולים? ביקשנו להעביר אותה לאבו כביר ושרופא פתולוג מטעמנו יהיה נוכח בנתיחה".

יוסבאשוילי, נשואה ללא ילדים, עברה טיפולי פוריות בקהילה, במסגרת קופת החולים אליה היא משתייכת. היא הגיעה ביום רביעי שעבר לחדר המיון עם תלונות על כאבי בטן עזים, כשהיא בחודש השלישי להריונה. האבחנה במיון גילתה כי עקב טיפולי הפוריות נוצר אצלה מצב נדיר של הריון כפול: בתוך הרחם ומחוצה לו.

האישה הופנתה לניתוח דחוף ונותחה על ידי גניקולוג בכיר. בניתוח הוסר ההיריון מחוץ לרחם תוך מאמץ לשמור על ההיריון הרחמי הרגיל. האישה חשה בטוב אחרי הניתוח ונותרה ברמב"ם למשך ארבעה ימים לצורך השגחה. היא שוחררה לביתה ביום ראשון. הבוקר הוזעק צוות מד"א לביתה לאחר שקרסה בביתה. רופא מד"א קבע את מותה. הנהלת רמב"ם דיווחה על המקרה למשרד הבריאות. לפני שתבוצע נתיחה פתולוגית לא ניתן יהיה להעריך מה גרם למותה של האישה – האם מדובר בתסחיף ריאתי, או גורם אחר.

שמעון ביטון, מנהל מרחב כרמל של מד"א, מסר בתגובה לטענות הבעל כי האמבולנס הגיע למקום לאחר כשבע דקות ולאחר שהתברר כי האישה לא בהכרה הוזמנה ניידת לטיפול נמרץ שהגיעה לאחר שבע דקות נוספות.

בימ"ש השלום בחיפה דחה עד למחר את נתיחת הגופה יוסבאשווילי לבקשת עורכת הדין של משפחתה תמי אולמן. זאת, כדי לקבל את תגובת המשטרה על רצונה של המשפחה שרופא פתולוג מטעמה יהיה נוכח בנתיחת הגופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully