וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צווי פינוי הוצאו ל-11 מאחזים לא חוקיים

25.5.2009 / 12:55

המנהל האזרחי הוציא צווים למבנים שנבנו אחרי 2001. המתנחלים: "מי שיפנה אותנו, ימצא את עצמו מוקף במאחזים"

המנהל האזרחי החל היום (שני) בחלוקת 11 צווי תיחום למאחזים בלתי חוקיים ברחבי הגדה, שמשמעותם אפשרות מיידית לפינוי ההתנחלויות. מדובר במאחזים שהוקמו לאחר 2001, כאשר הצווים עצמם צפויים להיכנס לתוקף בתוך יומיים עד שלושה שבועות, וקובעים כי המבנים עליהם נתלו הצווים יהרסו במידה ולא יפונו.

בין המאחזים בהם צפויים להיתלות הצווים נזכרים חוות שקד, גבעה 725 ומצפה יצהר שליד יצהר, המאחז חזון דוד הסמוך לחברון, חוות מעון, רמת גלעד, מצפה אסף, גבעת הרואה, מצפה לכיש ומעלה רחבעם. לדברי גורם ביטחוני, משמעות הצווים היא כי הפינויים ימשכו, כפי שבוצע בשבוע שעבר במאחז מעוז אסתר שבבנימין. בחלק מהמאחזים מדובר בצווים שרק מאריכים תוקף צווים דומים שכבר חולקו לפני כשנתיים.

איציק שדמי, מראשי המתיישבים בבנימין אמר כי "אין ספק שאנחנו מתכוונים לפעול לאור הוצאת צווי התיחום, ואין לנו שום כוונה לוותר על המשך בניית המאחזים. ניאבק בפינויים ככל יכולתנו. אנחנו מרגישים שרימו אותנו. חשבנו שבחרנו ממשלה שתשמש אנטיתזה לממשלה הנוראית הקודמת אך בפועל היא עושה דברים שמשלת אולמרט אפילו לא חשבה עליהם".

"שר הביטחון משמתמש במנהל האזרחי כזרוע הארוכה שלו למאבק במתנחלים", אמר גורם בהתנחלויות, "הצווים הללו לא מרגשים אותנו. מדובר במאחזים שהוקמו על קרקע שנקנתה במלוא הכסף. מי שיפנה אותנו, ימצא את עצמו מוקף במאחזים בכל גבעה בבנימין ובושומרון".

"הוצאת צווי התיחום הוא אקט לפרוטוקול בלבד", אמר מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, "אין זה מעיד על כוונה ממשית לפנות מאחזים. במשך שנים הוציא המנהל האזרחי צווי תיחום לאותם מאחזים ואינו מימש אותם בשטח או דואג לאכיפת החוק ופינוי המבנים הבלתי חוקיים".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר בתגובה לדברים כי "המינהל האזרחי ממשיך לשמש ככלי התנכלות נגד המתיישבים זמן שהבנייה הלא חוקית הערבית ממשיכה להשתולל. יש לשנות את שמו של המנהל האזרחי ל'מנהל להתנכלות ליישוב היהודי בארץ ישראל'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully