וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרצים לרפואת שיניים ישבתו ללא הגבלת זמן

נעמה טלמור

25.5.2009 / 13:40

המרצים בביה"ס לרפואת שיניים מוחים על הכוונה לסגור את ביה"ס. "עתודת הרופאים ואיכות רפואת השן של התושבים ייפגעו בהכרח"

המרצים בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב החליטו להחריף את צעדי המחאה נגד כוונותיה של הנהלת האוניברסיטה לסגור את בית הספר. היום (שני) הודיעו המרצים כי ישבתו החל מיום ראשון הקרוב, ה-31 במאי, ללא הגבלת זמן. המורים הצרו על הפגיעה בסטודנטים והדגישו כי הם רואים בסטודנטים בעלי ברית במאבק.

"אנו מצרים על הצעד הזה אך מול ההתעלמות הגורפת של הנהלת האוניברסיטה וגרירת הרגליים של הועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה (ות"ת) כבר תקופה ארוכה, אין לנו ברירה אלא לנקוט צעד חריף", אמר פרופ' אריאל בן עמר, נציג המרצים. "אנו מקווים שהשביתה תעורר את הנהלת האוניברסיטה ואת המנהיגות החינוכית בישראל לפעולה מיידית. ללא ביה"ס עתודת רופאי השיניים בישראל ואיכות רפואת השן של תושבי ישראל בשנים הבאות ייפגעו בהכרח".

המשמעות של השבתת ביה"ס הוא עיכוב סיום שנת הלימודים לסטודנטים הנמצאים בשנים הקליניות. המרצים דורשים כי האוניברסיטה תודיע לאלתר על פתיחת שנה א' בשנה הבאה. "כל פתרון ביניים אחר פירושו אחד – הארכת השביתה של ביה"ס וסגירתו למעשה", הוסיף פרופ' בן עמר.

גורמים בביה"ס טוענים כי אוניברסיטת תל אביב מפרה את ההסכם שנחתם לפני שנתיים עם מורי ביה"ס לפיו הם הסכימו לקיצוצים במספר התקנים ובתנאי השכר ובפנסיה וכן הסכימו לעבוד במרפאת המיזם בהתנדבות, במטרה לגייס כסף לתפעול ביה"ס, בתמורה להבטחת האוניברסיטה לדאוג להמשך קיומו של ביה"ס למשך שנים.

הסכום הדרוש לתפקודו של ביה"ס הוא שמונה מיליוני שקלים בשנה. בישראל פועלים כיום שני בתי ספר לרפואת שיניים בלבד, ביה"ס באוניברסיטת תל אביב וכן ביה"ס באוניברסיטה העברית בירושלים. בביה"ס בתל אביב מוכשרים מידי שנה כ-30 סטודנטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully