וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממשלה מטילה מס לאחר שכשלה בטיפול במים"

25.5.2009 / 12:01

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ אקוניס, מתנגד להשתת מס הבצורת במסגרת התקציב. "אדרוש שכספי המס יושקעו בהתפלה"

"מס הבצורת חיוני למשק המים, משום שיגרום לאזרחים לחסוך במים", כך אמר הבוקר (שני) מנהל רשות המים, אורי שני, בדיון בנושא בוועדת הכלכלה בכנסת. יו"ר הוועדה, אופיר אקוניס (הליכוד), התנגד למס והודיע כי בכוונתו לדרוש שהכנסות מהמס יוקדשו לפרויקטים בתחום ההתפלה ופיתוח פתרונות חלופיים למשק המים. כמו כן קרא לשקול מתן הקלה למשפחות מעוטות יכולת וברוכות ילדים. כמו כן קראה הועדה שלא לכלול את הסעיף המטיל עונשים פליליים של עד חצי שנת מאסר בפועל על צרכן שלא ישלם את ההיטל.

"זהו היטל חירום זמני. כרגע אנחנו מניחים שיוטל למשך שנתיים, כאשר אם ירדו גשמים רבים הוא יבוטל. הטעם של ההיטל הוא במידה שייגבה מחודש יולי עבור הקיץ הקרוב - ואם לא יופעל בקיץ אין בו טעם", הסביר מנהל רשות המים.

בהתייחסו לטענה שהמס פוגע בשכבות החלשות משום ששם יש יותר ילדים ויותר צריכת מים, אמר שני: "העובדות מראות שצריכת המים על ילדים נוספים קטנה יותר. המטרה שלנו היא שלא נגבה אפילו שקל אחד. הכוונה היא שתרד צריכת המים. אם ניכשל עלולה להיות בעיה באספקת המים. האלטרנטיבה להטלת המס היא שייאלצו להיות הפסקות מים לא מתוכננות במהלך הקיץ".

במסגרת הסעיף בחוק ההסדרים תוגדר "צריכה נורמלית למשפחה" על פי מספר הנפשות. צריכת כל קוב מים מעבר לנורמה תעלה את מחירו במאות אחוזים.

אקוניס אמר בדיון כי "המדינה כשלה בטיפולה במשבר המים, ועכשיו היא משיתה מס על האזרחים. זה דבר מוזר מאוד". גם ח"כ אלי אפללו (קדימה) התנגד וטען: "הטלת המס על המים לא פותרת את הבעיה – אולי מדמעות הבכי של האנשים על המס יווצרו מים".

ואילו לדברי מנהל רשות המים, "אם בפברואר לא היו יורדים 200 ממ"ק, היינו בלא פחות מקטסטרופה". שני פירט את הדרכים להורדת צריכת המים, ואמר כי "מה שמוריד את הצריכה הביתית זה הקמפיין שעשינו. היו שתי אופציות: או להכריז על ייבוש מלא של כל הדשאים או להטיל מס בצורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully