וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: שי שירזי הרג וניסה להסתיר ראיות

איילה חננאל

25.5.2009 / 11:24

בכתב האישום מואשם בנו של ריקו שירזי כי במהלך ניסיון לגבות דמי חסות דקר את ארתור מטייב בכל גופו וגרם למותו

נועם אשל

(צילום: נעם אשל, עריכת וידאו: רן צימט)

כתב אישום הוגש היום (שני) לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה נגד שי שירזי, בנו של העבריין ריקו שירזי, בגין הריגת ארתור מטייב, בן 22, בחודש שעבר בנתניה. שירזי מואשם גם בעבירות של גרימת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, פציעה בנסיבות מחמירות וניסיון להשמדת ראיות. מכתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד צחי עוזיאל מפרקליטות מחוז מרכז, עולה כי בשעות הערב ב-13 באפריל הגיעו שי שירזי ושלושה מחבריו למועדון הימורים שפעל בבניין משרדים בנתניה, כדי לפגוש את מפעילי המקום ולגרום להם לשלם לו בגין פתיחת המקום והפעלתו.

שירזי וחבריו דרשו מאדם שהיה במקום שיתקשר לבעלים כדי שיבואו להיפגש איתו. הם קבעו להיפגש סמוך לחצות, אז באו לאזור התעשייה הנאשם וארבעה מחבריו "כשהם ששים אלי קרב וכאשר כולם או חלקם מצוידים בסכינים ובמוטות עץ". מטייב ניסה למנוע את כניסתם למקום. הוא גם הזעיק את חבריו שיסייעו לו.

על-פי כתב האישום, במסדרון הסמוך לכניסה למועדון ההימורים, הנאשם וחבריו דקרו את מטייב וחבריו בסכינים. הם חבטו בהם בכל חלקי גופם באמצעות מוטות העץ, בעטו והיכו בהם באגרופים. במהלך התקיפה וכתוצאה ממנה, נפגעו מטייב ושלושה מחבריו. מטייב נדקר בגבו ובראשו, בזרועות, במרפק ימין ובצוואר. כתוצאה מהדקירה בגב, נגרם למטייב נזק חמור לריאה השמאלית, אשר גרם למותו במקום. גם שלושת החברים שסייעו למטייב, נדקרו.

לאחר התקיפה, נכנס שירזי לתוך מועדון ההימורים, לקח את המארז שבתוכו הדיסק הקשיח עליו אוחסן המידע ממצלמת האבטחה, תוך שהוא תולש אותו מהכבלים - ונמלט מהמקום. "במהלך ההימלטות, עקר הנאשם את הדיסק הקשיח מתוך המארז, השליך את המארז בסמוך לבניין המשרדים ונמלט מהמקום, כשהוא נושא עמו את הדיסק".

היסטוריה של הריגות

בבקשה להאריך את מעצרו של שירזי עד תום ההליכים נכתב כי בידי הפרקליטות הודאותיהם של שלושה ממפעילי מועדון ההימורים בדבר התקיפה כאשר אחד מהם מציין בפני החוקר שאחד התוקפים היה שירזי. הפרקליטות מחזיקה גם במארז המחשב, ללא הדיסק הקשיח שנעקר, כשהוא מוכתם בדמו של שירזי.

שירזי עצמו הודה בחקירתו בנוכחות במקום בשעת התקיפה, כאשר לגרסתו נקלע לקטטה ונמלט. בידי הפרקליטות גם איכון סלולרי של שירזי בזירה בשעת הדקירה. צילומים מתחנת דלק סמוכה, המתעדים את בואם של שירזי וחבריו וכן צילומים מביתו של אביו של שירזו, בו הוא צולם כשהוא חבוש בידו. כמו כן, בידי הפרקליטות פלטי השיחות המעידות ששירזי שוחח עם בעלי מועדון ההימורים.

כבר בגיל 18 גרם שי שירזי למותם של שני חבריו הטובים במירוץ מכוניות. האירוע התרחש לאחר שאביו, ריקו שירזי, השתחרר מהכלא וקנה לו ב-מ-וו חדשה.שופטת בית המשפט התעבורה בתל אביב, רות כצמן, הגדירה את המקרה כאחד התיקים החמורים שהגיעו לפתחו של בית המשפט.

"לא הצלחתי למצא בתיק כל נקודה לטובת הנאשם", אמרה על שירזי אז ושלחה אותו לשנתיים מאסר. בשנת 2007 נעצר שוב בחשד למעורבות ברצח שגיא אור ורפאל רונן במועדון "נייט" בתל אביב, מאבטח במועדון ובעל פיצוציה סמוכה שנורו בכניסה למועדון הנייט על ידי אופנוע חולף מטווח קצר.

תחילה הוארך מעצרו במספר שבועות, אך לבסוף שוחרר למעצר בית של חודש ימים ולא הוגש כנגדו כתב אישום בפרשה זו. גורמים במשטרה מגדירים את אביו, ריקו, כ"בכיר ארגון פשע ארצי" ואת בנו שי, כ"יורש הכתר". כעת חושדים במשטרה כי שי הרג את מטייב על רקע ניסיון השתלטות של ארגון הפשע בראשותו עומד אביו על בית ההימורים. זאת, במסגרת "מסע כיבוש" שעורכת לאחרונה משפחת שירזי ברחבי הארץ והשרון בתחום ההימורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully