וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי העבודה יוצאים למלחמה בחוק הנכבה

פנחס וולף וניר יהב

25.5.2009 / 10:30

שרי העבודה הגישו ערר בעקבות אישור הצעת החוק לאיסור ציון יום הנכבה. "מדובר בחוק שפוגע בעקרונות היסוד של מדינה דמוקרטית"

שרי העבודה יצחק הרצוג, שלום שמחון ואבישי ברוורמן מתכוונים להגיש היום (שני) ערר לממשלה בעקבות הצעת החוק לאיסור ציון יום הנכבה שאושרה אתמול בוועדת השרים לחקיקה. לדבריהם, הצעת החוק הזו פוגעת בחופש הביטוי ובחירות ההפגנה, שהם עקרונות יסוד במדינה דמוקרטית. עוד הם טוענים כי חוק מסוג זה יגדיל את הבדלנות ואת הניכור בחברה ויחזק את המיעוט הקיצוני בקרב ערביי ישראל.

ועדת השרים לחקיקה אישרה אתמול את הצעת חוק "איסור ציון יום העצמאות כיום אבל" של ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו). הצעת החוק מבקשת לאסור על קיום אירועים או פעילויות ציבוריות המתייחסות לעצם הקמת מדינת ישראל כאסון וקובעת עד שלוש שנות מאסר לעובר על החוק. משמעות אישור החוק בוועדת השרים היא שהקואליציה תתמוך בהצעת החוק - דבר שיבטיח את הסיכוי לכך שההצעה תעבור במליאת הכנסת גם בקריאה שנייה ושלישית.

יוזם החוק, ח"כ מילר, אמר היום כי "זהו השלב הראשון בהפסקת פעילות ההסתה המאורגנת שמפעילות התנועה האיסלמית וועדת המעקב בקרב האוכלוסיה בארץ". מילר הוסיף כי "לכל מדינה דמוקרטית מתוקנת שמורה הזכות להגן על עצמה וזה בדיוק מה שבחרה לעשות הבוקר ממשלת ישראל. נגמרו הימים בהם תוכניותיהם ההזויות של ראאד סלאח וחבריו להעלים את מדינת ישראל מעל פני האדמה נתקלו בסלחנות. העם בישראל בחר ממשלה שתגן על זכותו לחיות בשלום ובביטחון בארצו ולזה אנו מחויבים".

"חוקי הרייך השלישי"

נשיא האגודה לזכויות האזרח, הסופר סמי מיכאל, הגיב אמש להצעת החוק ואמר כי "בשנה האחרונה אנחנו עדים להידרדרות מדאיגה בהגנה על חופש הביטוי ובשמירה על ערכים דמוקרטיים. ציון הנכבה אינו מאיים על ביטחונה של מדינת ישראל, זוהי זכות יסוד לגיטימית של כל אדם, קבוצה או עם, להביע את כאבו בהתרחש אסון".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) תקף את ההצעה ואמר: "ממשלת ישראל הופכת כל נפיחה חוקתית של ישראל ביתנו למציאות הזויה ושרלטנית. יהיה מעניין לראות את שוטרי ישראל מובילים למעצר עם אזיקים מי שצועד בשקט ובידו תמונת ביתו או כפרו ההרוס. זוהי טוטליטריה מחשבתית ורגשית. מצעד האיוולת של ממשלת נתניהו-ליברמן יוצר משטרת מחשבות שתפקידה לכלוא כל מי שיעז לבכות או לדמוע או להיות עצוב כי ביתו נהרס או כפרו הוחרב".

"הצעת החוק הזו אינה נופלת בחומרתה מחוקי הרייך השלישי" - כך אמר ח"כ עפו אגברייה (חד"ש). אגברייה טען כי "ממשלת ישראל הכריזה ג'יהאד על האוכלוסיות הערביות. ישראל הופכת בהדרגה למדינת אפרטהייד. לא אתפלא אם ממשלת נתניהו-ליברמן תטיל בעתיד הגבלות נוספות על האזרחים הערבים ובראשם איסור על שימוש בשפה הערבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully