וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חוק הנכבה: חוק הנאמנות יוצא לדרך

פנחס וולף

25.5.2009 / 8:42

ישראל ביתנו ממשיכה לקבוע עובדות בשטח. בעוד שבוע תדון ועדת השרים בהצעת חוק שיחייב כל אזרח בהצהרת אמונים למדינה

תנאי לקבלת אזרחות או תעודת זהות ראשונה יהיה הצהרת אמונים למדינה והתחייבות לשרת בצבא על פי דרישות הצבא – כך קובעת הצעת חוק של יו"ר ועדת החוקה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) שהונחה הבוקר (שני) על שולחן הכנסת ותעלה לאישור ועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הבא.

הצהרת האמונים, לפי הצעת החוק, תהיה בנוסח הבא: "אני מתחייב להיות נאמן למדינת ישראל כמדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית, לסמליה ולערכיה, ולשרת את המדינה, ככל שאדרש לכך, בשירות צבאי, כמשמעותו בחוק שירות ביטחון התשמ"ו – 1986 או בשירות חלופי, כפי שייקבע בחוק".

עוד קובעת ההצעה כי שר הפנים יהיה רשאי לבטל אזרחות של אדם שלא שירת בצבא או בשירות חלופי. "סיעת ישראל ביתנו התחייבה לפעול לאיחוד המתבקש בין אזרחות לנאמנות", הסביר רותם. "חוק זה הוא אחד השלבים בדרך להתניית קבלת האזרחות בהצהרה על נאמנות ובהתחייבות לשירות צבאי או אזרחי".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי, "הקשר בין אזרחות ונאמנות למדינה הוא קשר בלתי ניתן לניתוק. בשנים האחרונות התגלה כי האזרחים במדינת ישראל אינם נאמנים למדינה, לסמליה ולערכיה, והם משתמטים משירות צבאי או שירות לאומי. הצעת חוק זו באה לקשור נאמנות למדינה, לסמליה ולערכיה, ושירות צבאי או לאומי לאזרחות הישראלית".

"הקיצוניות תעלה לכולנו ביוקר"

בתגובה להצעת החוק אמרה הבוקר ח"כ יולי תמיר (העבודה), כי "ההשתוללות של ישראל ביתנו מובילה את מדינת ישראל לאסון". לדבריה, "הקיצוניות תעלה לכולנו ביוקר. מפלגת העבודה מועלת בתפקידה החברתי והמוסרי כאשר היא שותקת ויושבת בממשלה שאלו הצהרותיה. מי שאמר לנו שזה רק לצרכי בחירות וליברמן בסוף יתגלה כידיד הערבים התגלה כלא דובר אמת".

הצעת החוק הזו מבית ישראל ביתנו מצטרפת להצעת החוק של ח"כ אלכס מילר המבקשת לאסור על קיום הפגנות התומכות בנכבה שעברה אתמול את אישור ועדת השרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully