וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש לבן

25.5.2009 / 1:02

סיור לילי בבית הקברות טרומפלדור, שיט וחאפלה מוזיקלית בנמל יפו וחגיגות לאורך שדרות רוטשילד. כל אירועי הלילה הלבן בסימן 100 שנה לת"א

מעל 800 אירועים, קונצרטים, הצגות תיאטרון, תצוגות אופנה, מופעי מוסיקה, מיצגי אמנות, מסיבות וסיורים יתקיימו במקביל בכל רחבי העיר תל אביב-יפו במסגרת חגיגת לילה לבן שיתקיים ביום רביעי הקרוב בסימן תל אביב פי 100. ריכזנו עבורכם את האירועים המיוחדים לרגל חגיגות המאה לעיר. כל אירועי האופנה, התרבות והאוכל - בהמשך.

לרשימת האירועים המלאה הקליקו בלינק למטה

אירועי חוצות ברחבי העיר:

*רוקדים בלבן עם שרה אביב

חגיגת זמר ומחול במלאת 100 שנה לתל אביב. בואו בלבוש לבן. ברחבת הריקודים מול חוף גורדון, בשעות 22:00-02:00.

*תל אביב הקטנה – מזרח ומערב

כיכר ביאליק חוזר אחורה בזמן עם בית קפה בסגנון בתי הקפה האירופאים של שנות ה-20 ומוזיקה חיה בין מזרח למערב. יופיעו יאיר דלאל ואנסמבל נגנים ולהקת מארש דונדורמה עם מוזיקה בלקנית . כיכר ביאליק בין השעות 19:00-24:00.

*סיור לילי בבית הקברות טרומפלדור

הסיור יערך לאור עששיות בבית הקברות שעבר לאחרונה שיפוץ מסיבי. סודות וסיפורים יחשפו על ידי המדריכים יוסי שרמן ויוסי גולדברג. סיור ראשון יערך בשעה 22:00 והשני בחצות.

*אופרה חשמלית בגינת שרון

האופרה הישראלית בערב שירי תל אביב הקטנה וארץ ישראל היפה. יבוצעו שירים כמו "גן השקמים", "היו לילות" ו"זוהי יפו". מקהלת קורל תבצע עיבודים מפתיעים לשירים הישנים בסנגון גוספל, ג'אז, פופ ופולקלור. גינת השרון (מתחם גן החשמל) בשעות 21:00-24:00

חגיגות ברוטשילד:

השקת פסל דיזנגוף. מול ביתו ההיסטורי של ראש העיר הראשון של תל אביב הוקם פסל בדמותו. טקס הסרת הלוט ייערך בשעה 20:30 ברוטשילד 16.


*השקת השביל הלבן

סיור שייצא מכיכר חבס בתחילת השדרה ייקח אתכם לאורך השדרה ויעקוב אחר סגנונות חיים, עיצוב ובניה של דור הפריחה של תל אביב משנות ה-20 ועד שנות ה-40. הסיור , בהדרכת דורון עזר, ייצא בשעה 24:00. 30 הראשונים להירשם יזכו בסיור חינם, מתנת מנהלת המאה.

*הקרנת תמונות תושבים מפרויקט "צילום המאה"

ב-11 באפריל 1909, התאספו 66 משפחות מיהודי יפו על גבעת חול שוממה והגרילו באמצעות צדפים מגרשים בשכונה העברית החדשה שהקימו - אחוזת בית. את ההגרלה תיעד במצלמתו אברהם סוסקין, הצלם של תל??אביב, במה שהיתה ברבות השנים לתמונה ההיסטורית המפורסמת ביותר של העיר. בדיוק 100 שנים אחרי ייערך שחזור ענק של צילום "הגרלת המגרשים". במסגרת פרויקט "צילום המאה" הוזמנו תושבי העיר לתעד את עצמם ולהעלות את תמונותיהם לאתר האינטרנט של הפרויקט, תמונותיהם של עשרות אלפי תושבים שולבו לפורטרט ענק של תמונת הגרלת המגרשים. בואו לראות איך יצאתם.

*הקרנת תמונות מתערוכת "העיר הנגלית לעין"

אלפי תצלומים היסטוריים ואישיים נאספו, סורקו ותועדו, בעזרת מתנדבים, מאוספים פרטיים ואלבומים משפחתיים של תושבי תל?אביב-יפו. עם פתיחת אירועי המאה הוצגו הצילומים בתערוכת-חוצות ברחבי העיר, המציגים את חיי העיר תל??אביב-יפו וחיי תושביה מאז ראשיתה.


*תל אביב הקטנה רוקדת – במת ריקודים של פעם

להקת נוסטלגיה והזמר יוסי דרום יכניסו אתכם לאווירת ריקודים ברוח "תל אביבי הקטנה", וריקודים סלוניים באווירת הצ'ה צ'ה צ'ה.

*הייד פארק תל אביבי
בסמוך לשדרה יערך ערב במה פתוחה לשיח ולשירה לכל מי שיש לו מה לגיד אבל לפחות בינתיים – לא היה מי שישמע. האירוע ייערך בבית הכנסת הגדול ברחוב אלנבי 110 בשעה 21:30, וישתתפו בו בין השאר שמואל וילוז'ני, פיני גרשון (האיש שתמיד יש לו מה לומר), דון ויקטור ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

נמל יפו

*חאפלה מוזיקלית לקראת שקיעה

ההרכב יוסף ואחד ינגנו מוסיקה יהודית שורשית ומוסיקה ערבית עממית ברחבת הכניסה לנמל בשעות 19:00-20:30.

*אין כמו יפו בלילות – שיט מודרך

שיט שייצא מנמל יפו לעבר הים הפתוח: תוכלו להביט אל הקסבה של יפו מהמים, לשמוע את אגדת סלעי אנדרומדה ולחלוף ליד חופי תל אביב. הסיורים יתקיימו בשעות: 18:20, 19:30 ו-20:30. יש להירשם מראש – פרטים בלינק למטה.

*קפה "קפיש" תחת כיפת השמיים

בית קפה של מרכז "נא לגעת" יתופעל על ידי מלצרים וברמנים חרשים.

סיורים ברחבי העיר

במהלך הערב ייערכו סיורים בשכונות שונות בתל אביב:

*בתים מספרים בנחלת בנימין - סיור בשכונה הציורית שקמה לאחר אחוזת בית. הסיור, בהדרכת יהודית ליבנה, ייצא בשעה 19:00


*הבית על הגבעה – רחוב ביאליק והסביבה – סיור המספר על תל אביב השינה. הסיור, בהדרכת איציק דרור, ייצא בשעה 19:00 מגן מאיר, וישולבו בו סיפורים על בתים, בתי הקפה המיתולוגיים ועל ההתרחשות החברתית, האמנותית והפוליטית של העיר.

*נווה צדק סמטאות קסומות – הסיור, בהדרכת אילו שחורי, ייצא בשעה 19:30 ויחשוף את הסיפורים, האנשים, הרכילות והנוסטלגיה של השכונה הראשונה.

*שדרת רוטשילד – הסיור, בהדרכת דורון עזר, ייצא בשעה 20:00 ויעבור בשדרה הותיקה, ליד הקיוסק ופנס הרחוב הראשונים בעיר ולאורך הבתים של השדרה הראשונה בתל אביב.

*כיכר דיזנגוף – הסיור, בהדרכת שולה וידריך, יתחיל בתערוכה של הצלם הרשמי הראשון של תל אביב, אברהם סוסקין, וימשיך במתחם שרובו ככולו תוכנן בסגנון הבאוהאוס. בשעה 20:30

*תל אביבי בין השירים – הסיור, בהדרכת יפעת אביצדק, יתחיל בגימנסיה הרצליה בשעה 21:00 ויעבור ברחובות לב תל אביב דרך השירים שנכתבו על העיר.

*מוזיאון ארץ- ישראל, תל-אביב יהיה פתוח למבקרים מהשעה 8 בערב ועד 2 בלילה. הכניסה במחירים מוזלים, החניה באזור חינם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully