וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עסקת שליט לא תוביל לשחרור כל האסירים"

אופק עיני

24.5.2009 / 21:46

סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס מנמיך ציפיות בקרב העם הפלסטיני, למרות שאין שינוי בדרישות הארגון. "עמדות נתניהו לא שונות מאלו של קודמיו"

"ישנו שינוי, או מספר שינויים, בניסוחים הברורים והקיצוניים של האויב הציוני, ועלייתו של נתניהו לשלטון הקפיצה עדיפויות שונות לסדר העדיפויות מאלו שהיו של קודמו בתפקיד" כך אמר מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, בראיון מיוחד שהעניק היום (ראשון) לפורום פלסטיני המזוהה עם התנועה. "מה שמתואר כהצהרות ברורות וקיצוניות אינו אלא מדיניות ישראלית קבועה. כל מי שקדם לנתניהו בראשות ישראל רצה להגיע למה שנתניהו מצהיר עתה בבירור. קודמיו של נתניהו הסתירו את כוונותיהם במילים יפות אבל המשיכו לטפל בדיוק באותה צורה בגדה המערבית במקום להגיע להבנות עם הצד הפלסטיני בנוגע לפתרון שתי המדינות".

"בכל הקשור לארצות הברית", אומר אבו מרזוק, "השינוי שחל במדיניות שלה הינו כלפיי מדינות העולם כולן. אך השאלה עדיין קיימת. האם יש שינוי במדיניות האמריקאית במזרח התיכון? עד לרגע זה, אני לא רואה כל שינוי בזירה המדינית הקשורה לסוגייה הפלסטינית. האמריקאים עדיין מטילים תנאים על חמאס, ומאמינים עדיין באפשרות להשיג פיתרון שתי מדינות למרות הצעדים הישראלים שמובילים לקיצו של הפיתרון".

אבו מרזוק התייחס לשיחות הפיוס עם פתח ואמר כי "ניצבת לפנינו הזדמנות גדולה למען האחדות הלאומית ואיחוד השורות. אני מאמין שהאפשרות להשגת מטרותינו כעם קיימת, אולם אנו זקוקים ליכולת קבלת החלטות. פתח לא החליטה דבר במשך 20 השנה האחרונות. תמיד ההחלטות לוו בהיסוסים או בפילוגים, או שהשאירו את הדברים לפיתרון 'עם הזמן'".
.
אבו מרזוק התייחס אף לסוגיית גלעד שליט ואמר כי "המו"מ שהתקיים על חילופי האסירים התרחש עם הממשלה הציונית הקודמת, ועד עתה לא היה כל צעד או תיווך בעניין בממשלה החדשה. אולם אנו מעוניינים לשחרר את אסירינו בכל דרך. אנו יודעים טוב מאוד שעסקת שליט לא תוביל לשחרור כל אסירינו, ולכן אני אומר שמדובר בעצם בגרוננו. אני מבטיח לאחינו מאחורי הסורגים כי הנושא יהיה בראש מעייננו כל עוד הם מאחורי הסורגים, ועד אשר נשחרר את כל האסירים מהכלא הציוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully