וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "סוגיית ירושלים תיפתר במו"מ"

24.5.2009 / 21:30

משרד החוץ האמריקאי הגיב להצהרת נתניהו לפיה ירושלים לא תחולק. "ישראל והפלסטינים הסכימו לפתור את נושא חלוקת ירושלים"

שוב מתיחות בין ירושלים לוושינגטון. משרד החוץ האמריקאי פרסם הודעה לפיה למרות הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ירושלים לא תחולק, הסוגיה כן תעלה במסגרת המשא ומתן בין הישראלים לפלסטינים. בהודעה נכתב: "ישראל והפלסטינים הסכימו לפתור את נושא חלוקת ירושלים במשא ומתן. תמוך במאמציהם להשיג הסכם בכל הסוגיות".

בישיבת הממשלה הבוקר אמר נתניהו כי "באירועי יום ירושלים עמדתי על החשיבות שאנו מייחסים לשימור ופיתוח הר הבית, הכותל והעיר העתיקה. ישיבת הממשלה מתוכננת כדי להבטיח את עתידה של ירושלים כעיר משגשגת".

ביום ירושלים, שחל למחרת שובו של נתניהו מפגישה עם ברק אובמה בארה"ב בשבוע שעבר אמר נתניהו: "היה לי חשוב לחזור ולהשתתף בטקס הזה ולומר כאן את הדברים שאמרתי בארה"ב – ירושלים המאוחדת היא בירת ישראל. היא תמיד היתה שלנו ותמיד תהיה שלנו ולעולם לא תחזור להיות חלוקה וחצויה". לדבריו, "הדגל שהונף על הכותל, המקומות הקדושים שלנו והר הבית יישארו תמיד בידי מדינת ישראל ועם ישראל".

נתניהו הוסיף כי "ירושלים היא בירתו הנצחית של העם היהודי והעיר שחוברה לה יחדיו לא תחולק עוד. הקשר של עמנו לציון הוא ייחודי והוא הבסיס לתקומת עמנו. הוא מייחד וייחד את כל חלקי העם, דתיים וחילוניים כאחד. מי שלא מכיר את תולדות הציונות לא מכיר את הקשר הזה. הרצל קרא לתנועה הלאומית שלנו ציונות על שם ציון, משום שכל ההוויה שלנו מתחילה במה שהתחולל כאן בציון בירושלים, מאז ועד היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully