וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ניתן לאוצר לעצור את פרויקט הרכבת"

אבי בר-אלי

24.5.2009 / 21:02

ח"כ אקוניס אמר כי בכוונת ועדת הכלכלה לזמן את בכירי אגף התקציבים כדי לדון בחסמים שהציבו בפני תוכנית נתניהו

ועדת הכלכלה של הכנסת תקיים דיון דחוף, אליו יוזמנו נציגי אגף תקציבים באוצר, "על מנת לקבל תשובות מהירות בדבר החסמים שהמשרד מציב בפני התפתחות הרכבת", כך הודיע היום יו"ר הוועדה, אופיר אקוניס (ליכוד).

בסיור שערכו חברי הוועדה ברכבת ישראל, אמר אקוניס כי חשיבותה של הרכבת חורגת מעולם התחבורה ונושאת משמעויות חברתיות משום "ביטולה את המושג פריפריה", ועל כן "לא ניתן לאוצר לעצור את הרכבת". דבריו של אקוניס כוונו כלפי התנגדות אגף התקציבים לתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל לשנים 2012-2020, הכוללת כ-10 פרויקטים בהיקף כולל של 50 מיליארד שקל.

חברי הוועדה שמעו ממנכ"ל הרכבת, יצחק (חקי) הראל, סקירה על פעילות החברה תוך התמקדות בעיכובים הנמשכים של פרויקט הקו המהיר לירושלים (A1), אשר צפוי לפעול רק בשנת 2016. עוד התעדכנה הוועדה בסחבת הנמשכת סביב פיתרון רכבות החיילים בימי ראשון בבוקר.

כפי שפורסם בעבר ב-TheMarker, הציעה הרכבת למשרד הביטחון הנחה של 50% בסבסוד כרטיסי הנסיעה של החיילים, בתנאי ששעת ההתייצבות שלהם בבסיסים ביום ראשון תידחה. זאת, כדי להפחית את עומס הנוסעים בין 6 ל-10 בבוקר ביום ראשון, אז עולה הצפיפות ב-142% בהשוואה לשאר ימי השבוע. ההסדר שהוצע כרוך בעלות של כ-30 מיליון שקל עבור הרכבת, ואולם במשרד הביטחון טרם השיבו להצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully