וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מספר הנרצחים בשואה גבוה מ-6 מיליון?

טלי גולדשטין

24.5.2009 / 20:58

הכומר הצרפתי פטריק דבואה שם לו ליעד להגיע לאמדן של היהודים שנרצחו ברוסיה וסביבותיה. הוא מכנה זאת: "שואה של כדורי אקדח"

מחקירה בת חמש שנים של הכומר פטריק דבואה עולה כי מניין היהודים שנרצחו בשואה עלול להיות גבוה מהמספר הרשמי. לפי דיווח ה"טיימס" הלונדוני, הכומר הצרפתי בן ה-53 עובד בשיתוף פעולה עם מומחה לבליסטיקה בעודו חופר בקברי אחים באוקראינה. "בכל כפר היתה זירת פשע", אמר דבואה. "כל מקרה שונה ממשנהו בגלל שמקבלי ההחלטות התחשבו במספר גורמים, כגון גיאוגרפיה, תחבורה וקרבתם של פרטיזנים, לפני שארגנו את הטבח היעיל ביותר", הוסיף.

במהלך עבודתו, הגיע דבואה למסקנה כי המספר המקובל לאמדן מספר היהודים שנרצחו נמוך מדי ויש לעדכנו כלפי מעלה. "אני בטוח שבסוף המחקר יתגלה כי המספרים גבוהים בהרבה. אנו עדיין בודקים את ביילרוס ולפנינו עוד רוסיה, על כל גודלה העצום", אמר.

פול שפירו מהמוזיאון האמריקאי לזכר השואה – שותפו של הכומר דבואה – סבור כי רק בכפרים של אוקראינה, ביילרוס, רוסיה וגרורותיה נרצחו 1.5 מיליון יהודים. מאות אלפי יהודים נרצחו עוד לפני ההתכנסות המפורסמת בוואנזה ב-1942 בה הוחלט על הפתרון הסופי ולפני שהחלו מחנות ההשמדה למלא את תפקידם הנורא. הכומר דבואה מכנה את השלב הזה "השואה בכדורי אקדח".

פעילות האיינזצגרופן היתה ידועה ברבים, אך היקף פעילותן לא ברור לגמרי. מספר הקורבנות היהודים שנרצחו בשואה נע בין 5.1 מיליון ל-5.9 מיליון, בהתאם להיסטוריון. מחקרו של דבואה מערער על מספרים אלה.

כשהגרמנים סולקו משטח רוסיה וסביבותיה, נשלחו חוקרים סובייטים לכפרים לרשום עדויות, לצלם את אתרי ההשמדה ולהעריך את מספר הקורבנות שמתו בשדות וביערות. רק אחרי קריסת ברית המועצות, נחשפו מסמכים אלו. הכומר דבואה לקח על עצמו את המשימה לגלות מה באמת קרה באותם אזורים מרוחקים בעקבות ההיסטוריה האישית שלו – סבו היה אסיר במחנה גרמני באוקראינה. מממצאי הכומר עד כה עולה כי התיעוד הסובייטי מדויק.

המספר "שישה מיליון" מקורו בטענה שהעלה אדולף אייכמן במהלך משפטו בישראל ב-1961. היה זה הנתון שאייכמן נתן להיינריך הימלר ב-1944. היסטוריונים רבים סבורים שזוהי הערכה גבוהה מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully