וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ציון הנכבה - זכות יסוד לגיטמית"

פנחס וולף וניר יהב

24.5.2009 / 21:00

כך אומר הסופר סמי מיכאל בתגובה להצעת החוק שנועדה לאסור את ציון יום הנכבה בישראל. טיבי: "נפיחה חוקתית של ישראל ביתנו"

נשיא האגודה לזכויות האזרח, הסופר סמי מיכאל, הגיב הערב (ראשון) להצעת החוק - "איסור ציון יום העצמאות כיום אבל" של ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) בוועדת השרים לחקיקה, ואמר כי "בשנה האחרונה אנחנו עדים להידרדרות מדאיגה בהגנה על חופש הביטוי ובשמירה על ערכים דמוקרטיים. ציון הנכבה אינו מאיים על ביטחונה של מדינת ישראל, זוהי זכות יסוד לגיטימית של כל אדם, קבוצה או עם, להביע את כאבו בהתרחש אסון".

לדברי מיכאל, "לא מדובר רק על זכויות המיעוט הערבי, אלא בחציית כל הגבולות בדרך הבטוחה אל דיכוי אכזרי של חופש הביטוי של כולנו". הצעת החוק מבקשת לאסור על קיום אירועים או פעילויות ציבוריות המתייחסות לעצם הקמת מדינת ישראל כאסון וקובעת עד שלוש שנות מאסר לעובר על החוק.

"הצעת החוק הזו אינה נופלת בחומרתה מחוקי הרייך השלישי" - כך אמר היום ח"כ עפו אגברייה (חד"ש) אגברייה טען כי "ממשלת ישראל הכריזה ג'יהאד על האוכלוסיות הערביות. ישראל הופכת בהדרגה למדינת אפרטהייד. לא אתפלא אם ממשלת נתניהו-ליברמן תטיל בעתיד הגבלות נוספות על האזרחים הערבים ובראשם איסור על שימוש בשפה הערבית".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) תקף את ההצעה ואמר: "ממשלת ישראל הופכת כל נפיחה חוקתית של ישראל ביתנו למציאות הזויה ושרלטנית. יהיה מעניין לראות את שוטרי ישראל מובילים למעצר עם אזיקים מי שצועד בשקט ובידו תמונת ביתו או כפרו ההרוס. זוהי טוטליטריה מחשבתית ורגשית. מצעד האיוולת של ממשלת נתניהו-ליברמן יוצר משטרת מחשבות שתפקידה לכלוא כל מי שיעז לבכות או לדמוע או להיות עצוב כי ביתו נהרס או כפרו הוחרב".

יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה אמר כי "זהו חוק מטורף של ממשלה מטורפת. אם למישהו היה ספק – הממשלה עברה את מבחן הטירוף בהצלחה. מחוקק חוק שאוסר אבל, יגון ועצב. זהו תקדים בינלאומי. זו המצאה ישראלית שמעידה על פשיטת רגל". זחאלקה הוסיף כי "נמצא את הדרך לציין את יום הנכבה, על אפם ועל חמתם של מוטרפי ממשלת ליברמן-נתניהו. גירשו את עמנו והרסו 500 כפרים ועכשיו רוצים להפקיע מאיתנו גם זעקת כאב. זוהי חוצפה ישראלית שוברת שיאים".


יוזם החוק, ח"כ מילר אמר היום כי "זהו השלב הראשון בהפסקת פעילות ההסתה המאורגנת שמפעילות התנועה האיסלמית וועדת המעקב בקרב האוכלוסיה בארץ".

מילר הוסיף כי "לכל מדינה דמוקרטית מתוקנת שמורה הזכות להגן על עצמה וזה בדיוק מה שבחרה לעשות הבוקר ממשלת ישראל. נגמרו הימים בהם תוכניותיהם ההזויות של ראאד סלאח וחבריו להעלים את מדינת ישראל מעל פני האדמה נתקלו בסלחנות. העם בישראל בחר ממשלה שתגן על זכותו לחיות בשלום ובביטחון בארצו ולזה אנו מחויבים".

"תמו ימי הסלחנות"

יו"ר רע"מ-תע"ל, ח"כ השייח' איברהים צרצור, אמר בתגובה לוואלה! חדשות כי "הגורמים הרדיקלים בכנסת ומחוצה לה, שמנסים להתקרב לקווים האדומים, אינם תורמים כהוא זה לחיזוק מערכת היחסים העדינה בין הרוב היהודי למיעוט הערבי בישראל. בהנחה שהם יצליחו לחוקק חוק כזה הם לא ישנו את העובדות שאכן ישנה נכבה ואנחנו חלק מהעם הפלסטיני שזכותו הלגיטימית להגשים את חזונו ולהקים את מדינתו".

לדברי ח"כ צרצור, החוק שאושר על ידי ועדת השרים "אינו משנה את העובדה שביום מן הימים תצטרך ישראל להודות בכך שהיא ביצעה חלק אינטגרלי ממלאכת הנכבה נגד העם הפלסטיני". הוא הוסיף ואמר כי "חוקים מהסוג הזה מנוגדים להגיון, לצדק הטבעי, ולמגמה של הקהילה הבינלאומית שדוהרת לכיוון חיזוק התשתית של הנורמות האוניברסאליות. חוקים מסוג זה אינם יכולים להטות או להסית את המגמה הזו. לכן אני ממליץ לכל הישראלים הרציונליים שיעמדו איתנים וחזקים אל מול הלאומנות הישראלית ששוטפת את מערכת היחסים בין העמים באזור לפני שיהיה מאוחר".

עם העלאת הנושא אמר יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, כי אינו מתרגש ממנה. "נמשיך לעשות מה שצריך לעשות. חוקים בכל מדינה מעצבים את העתיד, אבל החוק הזה, כמו חוקים דומים, מנסה לשכתב את ההיסטוריה מחדש. הזכרת הנכבה אצלנו היא לא נגד קיומה של מדינת ישראל, אלא מדגישה שהחלק השני בפתרון הסכסוך עדיין לא תם, וזה מביא אסון על עם שלם".

מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, אמר כי "על אף הקושי לקבל את דעת הנכבה, איסור לציין את יום הנכבה הוא מהלך פשיסטי שמעיד על חולשתה של החברה הישראלית ומשחק לידי הקיצונים בעולם הערבי. הממשלה מבקשת לרמוס את הדמוקרטיה ולהקים משטרת מחשבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully