וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל בדרך לקופנהאגן

אייל דץ

24.5.2009 / 18:01

הקמת ועדת שרים לענייני הגנת הסביבה אושרה היום בממשלה, בראשה יעמוד השר גלעד ארדן. נתניהו: אנו צריכים להיערך לשינויי האקלים"

הממשלה אישרה היום (ראשון) בישיבתה השבועית הקמת ועדת שרים להגנת הסביבה ולשינויי אקלים. בראש הוועדה יעמוד השר להגנת הסביבה גלעד ארדן. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבה כי "אני מייחס חשיבות רבה להגנה על הסביבה ולשמירה על ערכי הטבע והנוף. תחום זה יחד עם ההתחממות הגלובלית ושינוי האקלים, הפכו להיות בשנים האחרונות נושאים מרכזיים בשיח העולמי". לדבריו של נתניהו, "העולם חווה את השפעות השינוי וכאן בישראל אנו חשופים להשלכותיו הגדלות על חיינו: הפחתת כמות המשקעים והמחסור במים, גלי חום ממושכים, הופעת מזיקים חדשים לחקלאות ועוד".

נתניהו פירט שורה של צעדים שעל ישראל לנקוט בנושא ואמר כי "אנו בישראל צריכים להיערך לקראת ההשלכות של שינויי האקלים, וכן לקחת חלק במאמץ העולמי להפחתת פליטות גזי החממה. לשותפות במאמץ גם יתרונות רבים למשק ובמיוחד - הפחתת זיהום האוויר המקומי, צמצום התלות באנרגיה ממקורות חיצוניים והגדלת מספר המועסקים במשק בתחום הנמצא בחזית הטכנולוגיה העולמית".

היעד: הפחתה משמעותית של פליטות גזי חממה

נתניהו סיפר כי ביקש מארדן לעמוד בראש הוועדה: "ביקשתי מהשר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, לעמוד בראש וועדת השרים להגנת הסביבה ולשינוי האקלים. על הוועדה לגבש בהקדם את התכניות הנדרשות על מנת להכין את מדינת ישראל לשינוי האקלים, לגבש תוכנית לאומית להפחתת פליטות גזי חממה ולעקוב אחר ביצועה".

השר ארדן הודה לנתניהו על המינוי ואמר "בכוונתי לקדם בדחיפות את הכנת התוכנית הלאומית להפחתת פליטות גזי חממה, כאשר היעד שלי הוא להציג בדצמבר בקופנהגן התחייבות של ממשלת ישראל להפחתה משמעותית של הפליטות בישראל עד שנת 2025 ". הסכם שייחתם בוועידת קופנהאגן השנה אמור להחליף את אמנת קיוטו שתפוג בשנת 2012. ארה"ב בראשות הנשיא בוש סרבה בעבר להתחייב להגבלת פליטות גזי חממה, אך השנה מתכוונת בעזרת מדינות גדולות נוספות להוביל את המלחמה בשינויי האקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully