וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סומליה: 8,000 פליטים ביממה אחת

טלי גולדשטין

24.5.2009 / 19:02

מאז תחילת הלחימה בין הצבא למיליציות במאי, 57 אלף בני אדם הפכו לפליטים לאחר שנמלטו מבתיהם במוגדישו ו-150 אנשים נהרגו

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: רן צימט)

8,000 בני אדם נאלצו להימלט במהלך יממה אחת מבתיהם במוגדישו על רקע הלחימה בין הצבא למורדים האיסלמים, כך עולה היום (ראשון) מדיווח האו"ם. "למרבה הצער, בגלל הלחימה העזה, מספר העקורים עלה בחדות", נמסר מלשכת הנציג האחראי לענייני פליטים באו"ם. "בסך הכול, ברחו מבתיהם עד כה 57 אלף בני אדם", נמסר בהצהרה.

לפחות 31 בני אדם נהרגו ביום שישי האחרון, רובם אזרחים שנלכדו תחת אש או נהרגו מאש המרגמות באחד מימי הלחימה הקטלניים ביותר בשבועיים האחרונים. הממשלה הזמנית בסומליה נאבקת באחרונה בגל מרידה עוצמתי, במדינה בה נהרגו מאז 2006 אלפי בני אדם ולמעלה ממיליון נאלצו להימלט מבתיהם.

בסומליה אין שלטון מרכזי מאז 1991. הסמכות והשליטה הן בידי הממשלות של סומלילנד ופונטלנד, שהכריזו על עצמאות אך לא הוכרו על ידי הקהילה הבינלאומית, ובידי קבוצות קטנות של שליטים יריבים המובילים ממשלות אופוזיציה קטנות. מיליציות איסלמיות שונות נאבקות אף הן במשטר.

הנשיא המכהן, שייח' שריף אחמד, מורד איסלמי לשעבר הנתפס על ידי רבים כמקור התקווה היחיד מזה שנים להשבת היציבות במדינה, נצור במתחמו יחד עם קומץ תומכים ותחת הגנתם של כוחות השלום שנשלחו למדינה על ידי האיחוד האפריקאי. הצבא הסומלי ממשיך במתקפותיו על המורדים בבירה ומנסה לגרשם ממעוזיהם.

קבוצות המליציה העיקריות הן הקבוצה האיסלמית הקיצונית אל-שבאב ומליציית חיזב אל-איסלמיה המנסות להפיל את ממשלתו הפרו-מערבית של שריף. כ-150 בני אדם נהרגו עד כה בלחימה, שהחלה ב-7 במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully