וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בכנסייה הסקוטית: הומו מונה לכומר

טלי גולדשטין

24.5.2009 / 18:31

לראשונה בסקוטלנד מונה הומו מוצהר לראש קהילה. למרות המחלוקת העזה, תמכו חברי האסיפה הכללית בסקוט רני בן ה-37

האסיפה הכללית של כנסיית סקוטלנד אישרה אמש (שבת) את המינוי הראשון אי פעם של כומר הומוסקסואל מוצהר לראש קהילה. את מינויו של הכומר סקוט רני לכנסיית "קווינ'ס קרוס" שבעיר אברדין ליווה דיון סוער שהסתיים בהימנעותם מההצבעה של שליש מחברי האסיפה.

בלילה הצביעה האסיפה ברוב של 326 קולות מול 267 על מינוי רני לאחר ארבע שעות של דיונים והפגנות משני צדי המתרס שנערכו מחוץ לבניין. כ-900 כמרים וותיקי הכנסייה לקחו חלק בדיונים בעיר אדינבורו, אך לא כולם הצביעו בסופו של דבר. "אני מקבל עלי בענווה את העובדה שהאסיפה הכללית הכירה בי וברצונו של האל", אמר רני בעקבות ההחלטה. רני היה נשוי בעבר, אך כיום הוא מנהל מערכת יחסים עם גבר אחר.

מינויו של רני, בן 37, עורר מחאה עזה בקרב חברי האסיפה השמרניים וחששות מפני פילוג משמעותי בשורות הכנסייה, אולי המשמעותי ביותר מאז 1843, כש-474 כמרים חתמו על מנשר המאשר את הקמתה של כנסייה סקוטית עצמאית.

ב-2007 השעה הוותיקן כומר בכיר שהודה במהלך תוכנית טלוויזיה כי הוא הומוסקסואל. פניו של הכומר טושטשו וקולו עוות באמצעים אלקטרוניים, אולם הוא התראיין ממשרדו בוותיקן וכך זוהה בידי עמיתיו. דובר של הכס הקדוש אמר כי "על הרשויות לפעול בחומרת הדין הראויה נגד התנהלות שאינה עולה בקנה אחד עם התפקיד הדתי". בתוכנית ששודרה בטלוויזיה באיטליה בתחילת החודש אמר הכומר כי אינו רואה עצמו חוטא אך עליו לנהוג בזהירות כדי לא למשוך את תשומת ליבם של הממונים עליו.

ב-2003 הכנסייה האפיסקופלית בארה"ב - האגף הצפון אמריקאי של הכנסייה האנגליקנית - השביעה לכהונת בישוף את הכומר ההומוסקסואל ג'ין רובינסון. ההחלטה עוררה את זעמם של מאמינים שמרנים ברחבי העולם. הכנסייה האנגליקנית נוסדה לאחר הקרע עם הוותיקן בימי מלך בריטניה הנרי השמיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully