וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנט לא עמד בהמנון, הדיקן הרחיקו

נעמה טלמור

24.5.2009 / 19:23

הדיקן, פרופ' משה שפיטלני, נזף בחבר ארגון הסטודנטים לתארים גבוהים שלא עמד בהמנון. הארגון: "נסיון פוליטי לפגוע בתדמיתנו"

חבר ארגון הסטודנטים לתארים גבוהים (אסת"ג) בטכניון הגיע לטקס לחלוקת תוארי דוקטור ביום חמישי האחרון וישב בשורה הראשונה של הקהל יחד עם נכבדים נוספים שהוזמנו. בעת שירת ההמנון לא עמד והמשיך לשבת. פרופ' משה שפיטלני, דיקן בית הספר ללימודים מוסמכים, שלח היום (ראשון) מכתב לחבר הארגון ולכל הסטודנטים לתארים מתקדמים בטכניון, בו נזף בסטודנט וכמו כן הורה לו שלא להגיע לטקס חלוקת תארים שניים בתחילת חודש יוני.

"התנהגותך בטקס חלוקת תארי הדוקטור - כאשר לא הועלת לעמוד בעת שירת התקווה - מבישה ומביישת", כתב פרופ' שפיטלני, "איני מתעניין בדעותייך הפרטיות אך ישנם קודים חברתיים ברורים כיצד מתנהגים במעמד מסוג זה. יכולת לבחור שלא לבוא, אך קשה לי להבין כיצד אתה מתעלם מרגשות הסובבים אותך".

באסת"ג טוענים כי על אף שידע פרופ' שפיטלני כי חבר הארגון אינו נושא בתפקיד סגן יושב הראש, אשר רק לו וליו"ר ישנה זכות ייצוג במעמד חלוקת תארים, בחר לפנות אליו במכתב כסגן יו"ר ולהכפיש את הארגון כולו כאילו הוא זה ששלח את חבר הארגון. "זה נסיון פוליטי לפגוע בתדמית הארגון, הטכניון נמצא מולנו במאבק על רקע חלוקת מלגות ותנאים, ולכן ההנהלה השתמשה בפלטפורמה הזו כדי להתנגח בנו ללא כל סיבה ממשית", אמר גורם באסת"ג לוואלה! חדשות.

"לשלוח בתפוצת נאט"ו מכתב לכל הסטודנטים זה מעשה חריג, הוא נוזף בו על אף שאין לו שום זכות. איננו מכירים שום אוניברסיטה שבה דיקן שולח מכתב לסטודנט בלי שהוזמן לשימוע ועוד מכפיש את שמו". באסת"ג טוענים כי לא שלחו את חבר הארגון כנציגם, ולא רצו להביע דעה האם ראוי היה שחבר הארגון לא יעמוד בעת שירת התקווה. עוד מציינים באסת"ג כי סגן יושב הראש של הארגון, גל תמיר, נכח בעצמו באירוע וכן חבר הארגון הוא אדם פרטי, וככל הנראה הביע עמדה פרטית משלו.

פורפ' שפיטלני הוסיף כי לדעתו אין המעשה ראוי לסטודנט ישראלי בכלל ולסטודנט המתיימר לייצג סטודנטים ישראלים בפרט. במכתבו כתב לחבר הארגון כי "חוסר ההתחשבות שלך בסובבים גובלת בשערורייה כאשר ניצלת את מעמדך כסגן יו"ר הארגון, ישבת בשורה הראשונה במקום שהיה שמור לנציג האסת"ג, וככזה ייצגת את אסת"ג ובכל זאת לא הועלת לעמוד בעת שירת התקווה". "אני משוכנע", הוסיף פרופ' שפיטלני "כי אסת"ג אינם מזדהים עם התנהגותך וזועמים עליה", סיכם.

  • עוד באותו נושא:
  • הטכניון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully