וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית: מאחזים חדשים על כל מאחז שיפונה

24.5.2009 / 15:28

ראשי המתנחלים מתכננים להקים נקודות התיישבות חדשות בגדה, במחאה על הכוונה לפנות 26 מאחזים בלתי-חוקיים

ראשי המתנחלים בגדה המערבית יוזמים תוכנית להקמת מאחזים חדשים בתגובה לכוונת מערכת הביטחון לפנות 26 מאחזים בלתי-חוקיים. לפי התוכנית, שנדונה הבוקר (ראשון), על כל מאחז שיפונה יוקמו במקביל מספר נקודות התיישבות בגדה. בנוסף, תחל בנייה מיידית בנקודה שפונתה.

"המטרה שלנו היא להביך את ברק מול האמריקאים", אמר גורם מקרב המתנחלים. "מבחינתם כל פחון או אוהל שמוקם על הגבעות זה מאחז, ולכן אנחנו נפעל בהתאם, עד שמי שרוצה לגרש אותנו יבין שהשיטה הזו לא עובדת".

"הניסיון להפוך את הוויכוח הפוליטי סביב המאחזים בפרט והתיישבות באיו"ש בכלל לוויכוח שמהותו היא אכיפת חוק הוא ניסיון נואל שלא יצליח", אמר מאיר ברטלר, מראשי תנועת נוער למען ארץ ישראל שאחראית להקמת המאחזים האחרונים. לדבריו, "בבחירות האחרונות אמר העם כן להתיישבות ולא למדינה פלסטינית, ובכוונתנו לממש את רוח העם לשמור על המאחזים הקיימים ולהקים יישובים חדשים באזורים חדשים בכל רחבי יהודה שומרון וירושלים".

פעיל הימין ברוך מרזל, אחד השותפים למהלך, אמר: "להרוס גבעה לוקח זמן, אבל יותר קל להקים צריף על גבעה שמהלווין האמריקאי נראה כמו מאחז. אם אנחנו רוצים שיפסיקו להתנכל למאחזים, צריך פשוט להכפיל ולשלש אותם עד שהם ירימו ידיים. לא ייתכן שבמדינת ישראל ירצו לפנות יהודים מאדמתם. את הבעיות של אהוד ברק במפלגת העבודה שלא יפתור על הגב שלנו".

מועצת יש"ע הצהירה אמנם כי אינה מתכוונת לדון עם ברק בנושא פינוי המאחזים, ולמרות זאת בקרב נוער הגבעות וחלק מתושבי המאחזים קיימת מרירות רבה כלפי המועצה. לדבריהם, היא פועלת נגד ההתיישבות.

מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, אמר לוואלה! חדשות כי "המתנחלים נכנסים לפאניקה מיותרת. אין בכוונת הממשלה לפנות ברצינות מאחזים. במשחק ההישרדות בשטח, תושבי המאחזים אינם נמצאים בסכנת הדחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully