וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח ביפו: "הבן לא השאיר לאב שום סיכוי"

איילה חננאל

24.5.2009 / 13:20

מעצרו של אלכסיי יפישצב, שחשוד ברצח אביו ביפו, הוארך ב-8 ימים. נציג המשטרה אמר בדיון כי החשוד תקף כבר בעבר את אביו

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו וקריינות: ענת ברק)

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (ראשון) בשמונה ימים את מעצרו של אלכסיי יפישצב, בחשד שרצח אתמול את אביו ביפו. בנוסף, נשלח יפישצב, ששוחרר באחרונה מאשפוז במוסד לחולי נפש, להסתכלות פסיכיאטרית.

המשטרה, שביקשה להאריך את מעצרו של יפישצב ב-15 יום, טענה במהלך הדיון כי החשוד קושר את עצמו למעשה הרצח, אך מוסר משפטים לא מובנים, "ממש מהחלל החיצון", דוגמת "הרצח היה מאוד אלים, הזירה קשה מאוד". בנוסף, עולה מהדיון, כי זה לא מקרה האלימות הראשון בין הבן לאביו. עוד התברר, כי ליפישצב עבר פלילי בגין עבירות רכוש וסמים, וכי יש לו הרשעה מ-2003, שנמחקה בשל מחלת נפש. כמו כן, רק לפני מספר ימים הוא שוחרר מטיפול במוסד פסיכיאטרי.

נציג המשטרה טען בדיון, כי הבן חבט אתמול באביו באמצעות חפצים ורהיטים שהיו בבית. "כל אחד היה מת מכאלה חבטות. הוא לא השאיר לו סיכוי". יפישצב היה אזוק ברגליו ובידיו לאורך כל הדיון, מאחר שבבית המעצר הוא השתולל וחבט את ראשו בקיר והתעורר חשש כי הוא ינסה ליטול את חייו.

עורכת הדין גלית בש, המייצגת את הבן מטעם הסנגוריה הציבורית, הדגישה בדיון את מצבו הנפשי הקשה של הבן. "ניסיתי לשוחח עם החשוד בתא המעצר", אמרה, "אך הוא במצב נפשי קשה. הוא אזוק, כי הוא משתולל ומנסה לפגוע בעצמו. יש שחשש שינסה לבצע ניסיון אובדני. אבקש מהמשטרה שתפנה אותו באופן מיידי לבית החולים אברבאנל, כדי שיקבל טיפול מיידי".

השופט ציון קאפח האריך את מעצרו של יפישצב והתיר לפסיכיאטר המחוזי לקבוע כי הוא ישהה בבית חולים פסיכיאטרי ככל שיידרש. בהוסף, הוא העיר לשירות בתי הסוהר כי על החשוד להימצא תחת פיקוח הדוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully