וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הניסוי באירן מחזיר אותנו 60 שנה אחורה"

24.5.2009 / 11:57

בכיר במשרד הביטחון התייחס לניסיון שיגור הטיל האירני החדש. "לישראל אין הגנה הרמטית מפני הטילים הגרעינים האירנים"

"קצב התקדמות הפיתוח הטכנולוגי והכוונות מרחיקות לכת שיש לאירן בנושא הגרעיני, מעמידים את ישראל במקום ש-60 שנה היא לא היתה בו", כך אמר אלוף משנה ד"ר גיא אבירם, מהמחלקה לפיתוח אמצעי לחימה ותשתיות (מפא"ת) במשרד הביטחון, בהתייחסו לניסוי הטילים האירנים.

לדברי אלוף משנה אבירם, השימוש בדלק מוצק בניסוי האירני הוא "מימד מרכזי בשיפור היכולות של טילים אלה. ביחד עם הטווח אליו מגיע הטיל והכוונות הידועות של המשטר האירני, אנחנו מקבלים חבילה של טכנולוגיה כשהכוונה להשתמש בה מעמידה אותנו כמדינה המאוימת ביותר על ידי אירן, במצב שבו כל יום שעובר לא דומה לקודמו".

במהלך ההרצאה של "קבוצת טכנולוגיות" שהתקיימה בקריית שדה התעופה, התייחס אבירם לאפשרות של ירי טיל גרעיני לעבר ישראל. לדבריו, "אנחנו כמדינה כל כך קטנה, לא יכולים כמובן להרשות לעצמנו דבר כזה. המטרה במערכת הגנה רב-שכבתית היא לאפשר כמה שיותר הזדמנויות ליירוט על מנת להבטיח הגנה כמה שיותר טובה, אבל אין דבר כזה הגנה הרמטית ליירט איום כזה".

מערכת ההגנה הרב-שכבתית של מערכת הביטחון שמרביתה אמורה להיכנס לשימוש מבצעי בארבע השנים הקרובות מבוססת על מערכת ה"חץ 3", שנמצאת בשלבי פיתוח ואמורה ליירט טילי ארוכי טווח, מערכת ה"חץ 2" הנמצאת בשימוש מערך הנ"מ, מערכת 'שרביט קסמים' שצפויה לשמש כהנה מפני טילים בעלי טווח בינוני ומערכת "כיפת ברזל" שאמורה ליירט את איום הרקטות קצרות הטווח והקסאמים".

אבירם התייחס גם להבנות שהגיע משרד הביטחון מול משרד ההגנה האמריקאי בעניין המשך תקצוב פיתוח מערכת "חץ 3". לדבריו, "ההבנות שלנו עם האמריקאים מתרכזים בצורך הבלתי נמנע להגן על המדינה הקטנה שלנו מפני האיום שנראה היום כאיום המרכזי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully