וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דילן שוב לא היה שם

24.5.2009 / 6:12

שיר של דילן, שנכתב בעת שזה היה בן 16 והיה אמור להימכר במכירה פומבית התברר כגנוב. בדיקה גילתה כי דילן הצעיר העתיק את מילותיו משיר קאנטרי ישן

עותק של שיר, שנכתב בכתב ידו של הזמר בוב דילן הצעיר והיה אמור להימכר במכירה פומבית בבית המכירות הפומביות הפופולארי כריסטיינס', התגלה בכלל כשיר שנכתב על ידי זמר הקאנטרי הקנדי האנק סנואו. כך הודתה השבוע כריסטיינס'.

לטענת בית המכירות הפומביות, עותק של השיר בכתב היד המקורי, יוחס תחילה לבוב דילן הצעיר. הם סברו כי השיר נכתב על ידי דילן ב-1957, בזמן שזה היה בן 16 ושהה במחנה קיץ יהודי. רק לאחר שהוצע השיר למכירה התגלה כי מילות השיר לקחות מתוך שיר של סנואו שהלך לעולמו בשנת 1999 בהיותו בן 85. ההערכה היא שהשיר עתיד היה להימכר בסכום של בין עשרת אלפים לחמישה עשר אלף דולרים.

בכריסטיינס' סיפרו כי דילן אז עדיין בובי צימרמן, כתב את השיר על פיסת נייר ושלח אותה לעיתון של מחנה הנוער "הרצל" שבו השתתף. עורך העיתון שמר את העותק המקורי החתום על ידי צימרמן הצעיר במשך למעלה מחמישים שנה החליט לאחרונה לתרום את פיסת הנייר למחנה "הרצל". מחנה נוער יהודי בוויסקונסין. רק ברגע האחרון התברר למנהלי בית המכירות הפומביות כי דילן הצעיר כלל לא כתב את השיר אלה העתיק את מילותיו. מנהליו של דילן סירבו להגיב לפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully