וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה מכחיש: לא רצחנו את אל -חרירי

ארז רומס

24.5.2009 / 7:00

בארגון מיהרו להכחיש את הדיווח לפי הם עומדים מאחורי ההתנקשות בראש ממשלת לבנון רפיק אל חרירי ב-2005

מבוכה בחיזבאללה: בעקבות הפרסום לפיו הארגון אחראי לרצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל חרירי, אמרו הבוקר (ראשון) גורמים בחיזבאללה כי מדובר בהאשמות מפוברקות. בראיון לעיתון כוויתי אמרו הגורמים כי מדובר בהאשמות איווליות ומפוברקות שמטרתם היא לפגוע בסיכויי הארגון להגדיל את כוחו בבחירות הקרובות לפרלמנט הלבנוני.

אמש דיווח השבועון הגרמני "דר שפיגל", כי ממצאי חקירת בית הדין של האו"ם הבודק את נסיבות ההתנקשות בראש ממשלת לבנון רפיק אל חרירי ב-2005 מצביעים על ארגון חיזבאללה כאשם במעשה.

העיתון מדווח כי מקורות מהימנים ומסמכים פנימיים של החקירה מצביעים על כך שמפעילם של מבצעי הפיגוע הוא חאג' סאלים, לבנוני בן 45 מנבטייה, ומי שמוגדר כמפקד הזרוע הצבאית של חיזבאללה. העיתון מעריך שהמוטיבציה לרצח חרירי בידי חיזבאללה היתה ניסיון של מנהיג הארגון חסן נסראללה להוציא את חרירי מהמשחק הפוליטי, לאור הפופולריות הגוברת של חרירי בקרב העם הלבנוני.

חרירי נרצח במכוניתו בפברואר 2005 בעת שחנה מול מלון בביירות. הפיצוץ גבה את חייהם של 23 בני אדם, ביניהם חרירי עצמו, שומרי ראשו ועוברי אורח, וכמו כן פער מכתש בעומק שני מטרים בכביש. בית דין בינלאומי, אשר מונה בחסות האו"ם ונועד לחקור את נסיבות מותו של חרירי, גילה כי כוחות ביטחון סורים, בסיוע סוכנים לבנונים, היו אחראים לפיגוע, כאשר ההוראה הסופית וההוצאה לפועל בוצעה כאמור בידי הזרוע הצבאית של חיזבאללה.

העיתון מעריך כי הגילויים בדבר אחריות חיזבאללה להתנקשות עשויים להזיק מאוד לתדמיתו של הארגון, שכן העם הלבנוני מודאג מאוד מקונפליקטים פוליטיים פנימיים במדינה, ועלול לראות את חיזבאללה כמסייע להסלמתם. נסראללה הגיב היום לדיווחים וכינה את הממצאים כ"ניסיון לקונספירציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully