וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד' קוריאה: הנשיא לשעבר התאבד בקפיצה מצוק

23.5.2009 / 6:50

רו מו-היון קפץ מצוק סמוך לעיר מגוריו עקב פרשת שחיתות גדולה בה היה מעורב. במכתב שהשאיר אחריו כתב: "גרמתי סבל לרבים"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: נעמה דרור)

משטרת דרום קוריאה דיווחה היום (שבת) כי נשיא המדינה לשעבר רו מו-היון, שעמד במרכז פרשת שחיתות גדולה, קפץ מצוק ונהרג. המשטרה פתחה בחקירה בכדי לבדוק האם רו, שהיה הנשיא בין השנים 2003-2008, התאבד.

רו, בן ה-62, יצא עם שחר יחד עם שומר ראש לטפס על הר סמוך לעיר מגוריו, והשאיר אחריו מכתב התאבדות. במהלך שנות כהונתו כנשיא דחף מו-היון לחיזוק הקשרים עם צפון קריאה הקומוניסטית, והוביל מהלכים לכינוס ועדה עם הנשיא קים ג'ונג-איל ב-2007. רו הובהל לבית החולים במצב קשה שם מת מפצעיו. "היה קשה, אנשים רבים סבלו מאוד", כתב רו במכתב שהשאיר אחריו. כמו כן ביקש במכתב שישרפו את גופתו.

פרשת השחיתות בה רו ובני משפחתו היו מעורבים נאמדה בסכום של מיליוני דולרים. רו נחשד כי קיבל את סכום הכסף מאיש עסקים תמורת קידום ענייניו. אשתקד פרש מהנשיאות לאחר 5 שנים. רו נחקר ונשקלה ההחלטה האם להביא למעצרו. הוא התנצל על מעורבות משפחתו בפרשה אך לא הצהיר על מעורבות אישית. "אני חש בושה מול אזרחי המדינה", אמר רו בזמן החקירה, "אני מצטער שאכזבתי אתכם".

דובר ראש ממשלת דרום קוריאה האן בואנג-סו אמר בתגובה כי הוא: "הלום וכואב מאוד לנוכח החדשות שדבר מותו של רו. "אני מתפלל למען המנוח ומשתתף בצערה ובאבלה של המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully