וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסגרת אליאור חן - צעד חשוב בפרשה"

עדי שמחוביץ ופנחס וולף

22.5.2009 / 12:16

עורכי הדין של הנאשמים בפרשה הביעו שביעות רצון מהחלטת ביהמ"ש בברזיל להסגיר את חן, המבוקש על עבירות של התעללות בקטינים

בית המשפט העליון בברזיל, קבע הלילה (שישי) כי אליאור חן שנודע בכינוי "הרב המתעלל", יוסגר לישראל על מנת לעמוד לדין בגין פרשת ההתעללות החמורה בקטינים. החלטת בית המשפט העליון בברזיל התקבלה כתוצאה מהגשת בקשת ההסגרה על ידי המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה.

אליאור חן מבוקש בישראל בגין ביצוע עבירות של התעללות בקטינים, שידול להתעללות בקטינים, תקיפת קטינים וקשירת קשר לביצוע פשע. במהלך חודש מרץ 2007, נחשפה פרשה חמורה ביותר של התעללות בקטינים. מחקירת המשטרה עלה כי אחד החשודים המרכזיים בפרשה הינו אליאור חן, החשוד בכך שיחד עם אחרים היה מעורב בהתעללות פיזית ונפשית בקטינים בני אותה משפחה.

לפי הראיות שנאספו, אליאור חן ראה עצמו וכך אף נתפס בעיני חשודים אחרים בפרשה, ביניהם אם הילדים, כ"רב" ובעל סמכות רוחנית וטען באוזני "מאמיניו" כי הילדים הם בעלי "נפש מושחתת" וכי יש לבצע בהם "תיקונים" על מנת לתקן את נפשם. על פי הראיות, מעשים אלה כללו התעללות קשה ביותר בקטינים.

ימים ספורים לאחר חשיפת הפרשה נמלט חן מישראל. עם היוודע דבר הימלטו פנתה המשטרה למחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה לשם הוצאת בקשה למעצר זמני ובקשת הסגרה בעניינו. לאחר חיפושים נרחבים בשיתוף עם רשויות מדינות שונות, נודע לרשויות ישראל כי אליאור חן מסתתר בברזיל.

אנו שמחים על ההסגרה

שר הרווחה יצחק הרצוג, בירך על ההצלחה של המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה ואמר כי "לצערנו מאות ילדים בישראל עוברים התעללות מדי שנה. מדובר באחת הפרשות החמורות ביותר במדינה, הדבר מחייב את הציבור להגביר ערנות ואת מערכת המשפט לתפקוד נחרץ ולא מתפשר בכל מקרה שכזה".

עו"ד אברהם לביא, המייצג את אחד הנאשמים הנוספים בתיק, שמשפטם נמצא בשלב שמיעת ההוכחות, אמר לוואלה! חדשות כי "אנו שמחים על ההסגרה. מדובר במנהיג כת מסוכן אשר שלט שלטון ללא מייצרים בקבוצה של אנשים אשר בצעו מטעמו מעשים חמורים כנגד ילדים, ולא בחל לבצע בעצמו פשעים והתעללויות נגד הילדים ואף הורה למספר מאמינים לעשות כן. אין ספק כי הוא שגרם נזקים חמורים לילדים חסרי כל ישע".

עורכי הדין דבורה אטיה וראובן בר חיים המייצגים את "האם המתעללת", מסרו בתגובה להחלטה על הסגרתו של חן כי "אנו רואים חשיבות רבה בהסגרה. מבחינת כל המעורבים, ובוודאי האמא והילדים, העמדתו לדין בישראל זו סגירת מעגל הכרחית של סיפור קשה של סבל ועוול גדול". האם החלה להעיד בפני בית המשפט במשפטם של ארבעת הנאשמים הנוספים בפרשה ועדותה טרם הסתיימה.

לפני כחודשיים התיר בית המשפט המחוזי בירושלים לפרסם חלקים מחקירתה של מ', "האם המתעללת מירושלים", אחת מחסידותיו של הרב אליאור חן. מ' חתמה לפני כשלושה חודשים על הסדר טיעון במסגרתו הפכה לעדת מדינה והוטלו עליה חמש שנות מאסר.

בחקירתה חשפה מ' את ההתעללות שעברו ילדיה בביתו של אליאור חן, מידי חן עצמו ומחסידיו, ארבעת הנאשמים הנוספים בפרשה, ארבהם קוגמן, שמעון גבאי, ארבהם מסקלצי ורועי צורף. הרב חן ברח לברזיל עם חשיפת הפרשה, וטרם הוגש נגדו כתב אישום. בימים אלו מבקשת ישראל את הסגרתו מברזיל.

  • עוד באותו נושא:
  • אליאור חן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully