וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתכנני הפיגועים בניו יורק פעלו לבד"

עידן דורנר

21.5.2009 / 19:13

לטענת גורמים רשמיים בארה"ב, 4 העצורים שתכננו לפוצץ בית כנסת וכלי טיס, לא השתייכו לארגון טרור. "מדובר בקבוצה לא מתוחכמת"

בכירים בארה"ב טוענים היום (חמישי), כי ארבעת האנשים שנעצרו הלילה (חמישי) בניו יורק בחשד שתכננו לבצע פיגוע בבית כנסת בעיר וליירט כלי תעופה של חיל האוויר האמריקאי, פעלו לבד ואינם קשורים לארגון טרור עולמי.

לטענת המשטרה, הארבעה הכירו אחד את השני בכלא. החשוד העיקרי, ג'יימס קרומיט בן ה-53, נעצר 27 פעמים בניו יורק. לכל השאר היה רישום פלילי וכולם ריצו זמן בכלא, באישומים ברמות שונות. הסנאטור הדמוקרטי מניו יורק צ'ארלס שומר אמר כי "אם יש חדשות טובות מהפרשה, זה שמדובר בקבוצה לא מתוחכמת, ללא קשר לשום ארגון טרור".

על פי החשד, הארבעה תכננו לבצע פיגוע מחוץ לבית הכנסת בשכונת ריברדייל ברובע ברונקס בעיר. במקביל, תכננו לשגר טילי כתף מסוג "סטינגר" לעבר מטוסים בבסיס המשמר הלאומי של ניו יורק בעיר ניובורו.

הארבעה נעצרו במבצע של הבולשת האמריקאית, לאחר שרכשו טיל כתף מונחה קרקע-אוויר ושלושה מטעני חבלה מאולתרים. החשודים לא ידעו שאמצעי החבלה נוטרלו על ידי הבולשת, והמשיכו עם השלל כדי להשלים את פרטי המבצע. כל אחד מהעצורים יואשם בכוונה להשתמש בנשק להשמדה המונית, ובכוונה לפגוע בכלי תעופה של חיל האוויר האמריקאי. העונש המירבי לכל אחת מהעבירות האלו הינו מאסר עולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully