וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום ירושלים? במזרח העיר מחו נגד הכיבוש

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.5.2009 / 16:04

מאות מערביי מזרח העיר מחו נגד חגיגות יום ירושלים. המפגינים נשאו שלטים של הרשות והפגינו נגד "המיתוס של איחוד העיר"

"במערב בונים – במזרח הורסים". זוהי אחת הסיסמאות שקראו מאות מתושבי מזרח ירושלים בהפגנת מחאה נגד חגיגות יום ירושלים החל היום (חמישי). המפגינים נשאו את דגלי הרשות הפלסטינית ושלטים שעליהם נכתבו סיסמאות בגנות הכיבוש הישראלי על מזרח ירושלים ובגנות היחס הישראלי כלפי מזרח העיר. ההפגנה נערכה מול שער שכם בעיר.

המשתתפים הפגינו "נגד המיתוס של איחוד העיר" ואמרו כי על ישראל "להתעורר מפנטזיית האיחוד" של ירושלים. עוד טענו כי סיפוחה של מזרח ירושלים איננו חוקי ואיננו לגיטימי. "אל-קודס היא עיר ערבית והצעדים שנוקט הכיבוש בה אינם חוקיים", הוסיפו.

הארכיבישוף עטאללה חנא, מראשי הכנסייה היוונית האורתודוכסית במזרח ירושלים, אמר בנאומו בהפגנה: "אנו אומרים היום לעולם כולו כי אל-קודס היא שלנו ולא של הגזענות. למי שרוצה לשמוע אנו אומרים שאנו קשורים לאל-קודס מבחינת אמונה, היסטוריה, תרבות וערכים. זוהי העיר שלנו, הבירה שלנו, איננו זרים בה ואיננו עוברי אורח בה".

"אנו בעלי הבתים בעיר, בעלי האדמות ובעלי המקומות הקדושים", הוסיף חנא. "אם ישראל חושבת שבית פלסטיני חדש באל-קודס הוא דבר לא חוקי ולפיכך עליה להרסו, אנו אומרים לה שנוכחותו של הכיבוש הוא דבר לא חוקי ולא לגיטימי ולפיכך עליו להסתלק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully