וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום ירושלים: נסיגה תחייב אישור 80 ח"כים

פנחס וולף

21.5.2009 / 11:15

הצעת חוק של ח"כ אלקין, קובעת כי כל שינוי בשטחה של העיר יחייב רוב של שני שלישים מהכנסת. "עלינו לעשות מעשה שימנע פגיעה בבירת ישראל"

כל שינוי בשטחה של ירושלים יחייב אישור ברוב מוצק של 80 חברי כנסת במקום 61 הקבוע היום בחוק - כך קובעת הצעת חוק חדשה שהגיש היום (חמישי) יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (הליכוד). בהסבר להצעת החוק נכתב כי "ירושלים היא עיר בעלת מעמד מיוחד ומשמעות היסטורית לעם היהודי. היא בירת הנצח של העם היהודי. ירושלים כבירת העם היהודי היא מחויבות דורות. אין עם אחר בעולם שיש לו קשר, בעל מימד של נצח, כה ממושך לעיר הבירה שלו".

עוד נכתב בהסבר להצעת החוק כי "כשיש סימנים שיש המבקשים לערער על מוסכמות יסוד אלה שבבסיס קיומנו הלאומי, על הכנסת לעשות מעשה שימנע כל פגיעה בבירת ישראל. ויתור על חלק כלשהו מירושלים מחייב, איפוא, רוב מיוחס ולא רוב מזדמן או קוניקטוראלי. מטרתו של התיקון לחוק הוא לבצר את אחדותה של ירושלים, להבטיח את עתידה, ולשמור על בטחון תושביה".

להצעת החוק שותפים גם חברי הכנסת רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), אברהם מיכאלי (ש"ס), זבולון אורלב (הבית היהודי), עתניאל שנלר (קדימה) ואורי אריאל (האיחוד הלאומי). לדברי ח"כ אלקין, "ירושלים היא עיר בעלת מעמד מיוחד ומשמעות היסטורית לעם היהודי ובירת הנצח שלו. לירושלים כבירת העם היהודי מחויבות של דורות לשלמותה. לכן על הכנסת לעשות מעשה שימנע כל פגיעה בבירת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully