וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברזילאים יעזרו לליברמן לכבוש את מצרים?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.5.2009 / 9:58

תיירים מברזיל נעצרו במצרים כשברשותם חומרים של מפלגת ישראל ביתנו ועלונים בפורטוגזית המעודדים עלייה לארץ

24 תיירים ברזילאיים, שהגיעו למצרים מאיטליה, נעצרו בשדה התעופה הבינלאומי בקהיר בחשד להפצת עלונים של מפלגת ישראל ביתנו, שבראשה עומד שר החוץ אביגדור ליברמן. העיתון המצרי "א-שורוק" דיווח אתמול (רביעי) מפי מקורות המוגדרים "מהימנים" כי התיירים הגיעו בטיסה 894 מרומא כשברשותם עשרה תיקים שבהם חומרי דפוס רבים של המפלגה.

"מדובר בעלונים בפורטוגזית המעודדים ברזילאים לעלות לארץ ולבקר בה", מסרו המקורות. "בחלק מהתיקים היו גם שאלונים וסקרים. עובדי המכס הודיעו על כך לאנשי הביטחון בשדה התעופה".

בין מצרים לשר החוץ שוררת מתיחות קשה על רקע דברים שאמר ליברמן בכנסת, לפיהם, אם נשיא מצרים אינו רוצה לבקר בישראל, "שיילך לעזאזל". שר החוץ המצרי התבטא באחרונה בחריפות נגד ליברמן באמרו כי לא ילחץ את ידו אם יפגוש אותו, ואף הבהיר כי "כף רגלו של ליברמן לא תדרך במצרים כל עוד הוא מחזיק בעמדותיו".

בראיון שהעניק לפני כשבועיים אמר סגן שר החוץ דני איילון כי שר החוץ הוזמן לביקור במצרים אולם טרם נקבע מועד הביקור. דובר משרד החוץ המצרי חוסאם זכי הכחיש מיד את הדברים: "העמדה המצרית בנושא זה לא השתנתה", הבהיר. "על כן אני תמה מדוע העניין עלה מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully