וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחטף במינוי אחראי מחוז דרום במש' הפנים"

רמי שני

21.5.2009 / 14:34

דובר עיריית שדרות עתר לבג"ץ בדרישה לבטל את מינויו של אבי הלר לממונה מחוז דרום. "ההליך לא תקין, מדובר במחטף של משרד הפנים"

דובר עיריית שדרות, עו"ד יוסי פנחס כהן, טוען כי אופן בחירתו של הממונה על מחוז הדרום במשרד הפנים, אבי הלר, היה בלתי תקין וחשוד כמינוי פוליטי. בעתירה שהגיש כהן לבג"ץ נגד הגופים המעורבים במינוי, בין היתר שר הפנים ומנכ"ל משרד הפנים, מגדיר כהן את המינוי "מחטף של משרד הפנים" ודורש לבטלו.

לדבריו, "בחירתו של הלר לתפקיד נעשתה בתקופת בחירות, כשבעצם לא היה שום צורך למהר עם הליך הבחירה, משום שהתפקיד לא היה מאויש זמן רב. כל ההליך נעשה בניגוד גמור להנחיות היועץ המשפטי לממשלה". כהן טוען כי לא היתה דחיפות במינוי וכי להלר היתה זיקה לשר הפנים.

המכרז לתפקיד הממונה פורסם בחודש יולי האחרון ולמתעניינים ניתנו חודשיים להגשת מועמדותם. ההערכה היא שעשרות אנשים הגישו הצעות, ביניהם מספר ראשי רשויות באזור. במהלך עיבוד ההצעות גילה כהן לתדהמתו, שהתפקיד כבר מאויש: "הופתעתי לחלוטין כאשר חברי סיפרו לי על כך שהלר נבחר לתפקיד. כל ההליך הוא תמוה לחלוטין".

בעתירתו טוען כהן שהתפטרותו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, שגרמה לסיום כהונת שר הפנים מאיר שטרית באמצע התקופה שבה נעשו המהלכים לבחירת מנהל מחוז דרום למשרד הפנים, יצרה מצב אותו ניצלו גורמים במשרד הפנים, לשם קידום הלר. לדברי כהן, ההליכים הקשורים בוועדת האיתור הוקפאו עם פיזור הממשלה והכנסת.

כהן טוען עוד כי לא היתה דחיפות באיוש המשרה, שכן הלר התמודד למשרה זו בעת שכיהן כסגן וממלא מקום. בנוסף טוען כהן כי בשל תפקידו במשרד הפנים היתה להלר זיקה לשר, ומכאן שקיים חשש שמדובר במינוי פוליטי. כהן ציין עוד שהלר הגיש את מועמדותו גם בעבר לתפקיד זה, אך לא נבחר.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה כי הליך בחירתו של הלר לתפקיד היה תקין והתקיים על פי כל הכללים והדרישות. "מאחר שמר הלר כיהן כסגן הממונה על המחוז שנים רבות והוא בעל ניסיון ציבורי רב, הטענה כי מדובר ב'מחטף פוליטי' משוללת כל יסוד", נאמר בתגובת המשרד, "התמיהה לגבי הצורך למנות ממונה מחוז מעידה על חוסר הבנה בסיסי של הצרכים המוניציפליים והציבוריים הקיימים במחוזות השונים. במשך חודשים רבים לא כיהן בתפקיד ממונה מחוז עד שהסתיים הליך המינוי. עם זאת, על אף האמור, תשובה מפורטת תימסר בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully